Rita vann 6,3 miljoner på lott från Miljonlotteriet – nu ska hon upptäcka världen tillsammans med sin tvillingsyster!

Rita från Limhamn vann 6,3 miljoner i Miljonlotteriets Jackpott. Nu ska hon förverkliga alla sina resedrömmar.
– Jag är i sjunde himlen. Plötsligt kan jag göra allt jag drömt om. Det är otroligt, säger den lyckliga vinnaren.

Rita från Limhamn utanför Malmö vann Miljonlotteriets årliga Jackpottdragning. Som ensam vinnare får hon hela 6 396 969 kronor.

– Ena stunden ser livet ut på ett sätt. Sedan förändras plötsligt allt genom ett telefonsamtal. Det är svårt att ta in.

Tillsammans med sin tvillingsyster Maud planerar Rita nu att resa ut i världen. Först blir det ett efterlängtat besök i Japan. Därefter väntar Dubai, Australien, Florida, New York och många andra spännande platser.

–  En safari i Afrika vill jag uppleva. Men Rita tvekar. Hon gillar inte elefanter, berättar Maud och skrattar.

Nya bilar och möbler är också inplanerade, liksom resor med barn och barnbarn.

– Härligt att kunna shoppa. Och så vill vi hjälpa utsatta barn i Sydafrika. Det har vi gjort förr och nu får vi nya möjligheter att kunna stötta de som har det svårt.

Rita och Maud bidrar till en bättre värld även genom sina lottköp. Tillsammans med IOGT-NTO har Miljonlotteriet en gemensam dröm: Att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Därför går Miljonlotteriets hela överskott till IOGT-NTO. De senaste tio åren har vi bidragit med mer än 1 miljard.

Läs om Rita och Mauds resa till Dubai

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att vara bäst på att förverkliga små och stora drömmar. Miljonlotteriets ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Under de senaste tio åren har man bidragit med över 1 miljarder kronor. 2012 omsatte Miljonlotteriet ca 600 miljoner kronor. www.miljonlotteriet.se