Christer vann 100 000 kronor på en skraplott från Miljonlotteriet. Nu ska han fira vinsten med att resa med Hurtigruten.

Vann 100 000 på skraplott och ska åka Hurtigruten

Sjöbjörnen Christer, 68, från Falkenberg har jobbat i hamnen i hela sitt liv. Han är utbildad sjökapten, har seglat över Atlanten och älskar marinhistoria. Vinsten på 100 000 kronor från Miljonlotteriet ska uppfylla drömmen om att åka Hurtigruten i Norge.

Hurtigruten sägs vara världens vackraste sjöresa. Hurtigruten seglar fram längs den vackra norska kusten genom magiska fjordar, trolska öar och lägger till vid hamnar längs vägen. För en som älskar den marina historien är det en dröm att få uppleva.

– Jag vågar inte riktigt tro att jag vunnit än men så fort jag får det bekräftat på ett riktigt brev på posten så ska jag börja planera, säger Christer.

Christer har jobbat med hamngods i Falkenbergs i hela sitt liv. Egentligen är han utbildad sjökapten vid Sjöbefälsskolan i Göteborg och gjorde i sin ungdom resor till sjöss. Christer älskar havet och har dykt längst hela västkusten såväl som utomlands. När han vann 100 000 kronor på Miljonlotteriet så var valet av resa ganska självklar.

– Hurtigruten har jag hört ska vara en fantastisk upplevelse. Om allt går som planerat vill jag åka till våren. Jag har rest på många vatten men det här ska bli en båtresa över det vanliga, säger Christer.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska vara ett nav för fantastiska kundupplevelser och ett rikare liv. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,8 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se