Val 2018: Märta Stenevi toppar MP Malmös kommunlista

Märta Stenevi är förstanamn på Miljöpartiet i Malmös lista till kommunfullmäktige i valet 2018. På andra plats finns Bassem Nasr. Listan är nu fastställd sedan medlemmarna röstat.

Märta Stenevi är idag kommunalråd med ansvar för stadsbyggnad och service. Bassem Nasr är politisk sekreterare i Region Skåne och har även under mandatperioden arbetat på utbildningsdepartementet.

– Jag är stolt och glad över förtroendet från medlemmarna! Miljöpartiet har en viktig uppgift i Malmö för att staden ska utvecklas hållbart. För våra barns framtid måste vi fortsätta ställa om staden till fossilfri energianvändning, minskad biltrafik och renare vatten i Öresund. Genom ett tydligt fokus på ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet i allt vårt arbete kan vi både göra plats till fler och ställa om staden för att minska belastningen på natur och klimat, säger Märta Stenevi.

– Jag tackar för förtroendet och ser fram emot att vara med och bygga ett helt och hållbart Malmö där alla kan känna trygghet, oavsett tro eller vem du älskar. I vår stad ska kriminalitet långsiktigt bekämpas genom att tidigt bryta machokulturen. Här ska alla barns talang näras i skolan och blomstra på arbetsmarknaden, oavsett om hen växer upp i Rosenvång eller Rosengård. Det är ett Malmö där vi gröna behövs, säger Bassem Nasr.

När det gäller regionlistan bereds de fyra översta namnen av valberedningen i Miljöpartiet Skåne och samtliga regionlistor från de skånska valkretsarna kommer att presenteras i sin helhet i februari. Den Malmöspecifika delen av listan, från plats 5 och nedåt, bifogas nedan.

Hela kommunlistan bifogas nedan.

För mer information kontakta gärna
Märta Stenevi 0732 34 24 82
Bassem Nasr 076 264 45 35