Små, diskreta UPS:er med stor kraft!

SIN 200W-S och SIN 300W-M är framtagna för nödöppning för dörrar i tillgänglighetsanpassade lokaler. Vi vill med våra nya UPS:er erbjuda bättre säkerhet där dörrar behöver nödöppnas i lokaler och bostäder som är eller skall vara tillgänglighetsanpassade. Som Boverket skriver: ”Den byggda miljön ska kunna användas både av personer som har full rörlighet och personer som använder till exempel rullstol, rollator eller käpp.” I en nödsituation där elnätet inte är tillgängligt behöver dörrar kunna öppnas för att människor skall kunna sätta sig i säkerhet.

”Våra kunder har efterfrågat små och enkla UPS:er för fast installation i dörrmiljöer. Vi har därför tagit fram en snygg och attraktiv produkt som skruvas på väggen. Nu är det enkelt att välja en produkt som är smidig att installera och lätt att byta batterier på. SIN 200W-S och SIN 300W-M finns inom kort att beställa hos våra distributörer.”

Linus Oscarsson, försäljningschef.

UPS:er från Milleteknik är servicevänliga. Det är lätt att byta batteri och de har hög verkningsgrad samt lång livslängd. Batterierna är underhållsfria och behöver bytas med ett intervall om 5–6 år vid normal användning. UPS från Milleteknik är sinus-växelriktare med kompenserad 230 V utspänning. De är tillverkade och designade i Sverige.

”Dörrar som ska vara tillgängliga och användbara bör förses med automatisk dörröppnare om de har dörrstängare eller är tunga.” Boverket 3:143 Dörrar och portar.

• Energifrågor

Johan Dahlpil