Gör mer än tidigare med Ryobis ONE+ borstlösa vinkelslip.

Ryobis nya ONE+ vinkelslip har en kapacitet som tidigare bara kunde fås med nätdrivna verktyg.

Ryobi ligger i framkant av den tekniska utvecklingen med den borstlösa motortekniken i ONE+ serien. Kombinationen av kraftfull motor, intelligent elektronik och Lithium+ batteriteknik ger mer kraft och längre driftstid.

Den borstlösa motorn eliminerar friktion och ger vinkelslipen 30% mer kraft jämfört med Ryobis resterande batteridrivna vinkelslipar. Utöver arbete med metall kan du nu arbeta med fler material och användningsområden utan kompromisser, bland annat slipning av metall, rost, och sten.

18V vinkelslipen är ett nytt tillskott i ONE+ serien där samma batteri är kompatibelt med över 70 el- och trädgårdsverktyg. Så för att underlätta arbetet och ekonomiskt bygga ut din verktygssamling kan du förflytta samma batteri mellan maskinerna.

R18AG7

har en kompakt konstruktion med låg vikt – endast 2,2 kg utan batteri. Den låga vikten gör det lättare att använda vinkelslipen under längre arbetspass samtidigt som du har maximal kontroll över verktyget under användning.

Justerbart stödhandtag i 3 positioner för enkel och säker användning. Handtaget justeras enkelt för ett bekvämt, stabilt grepp och högre precision.

För ökad användarsäkerhet har vinkelslipen en elektronisk anti-kickfunktion. Denna avancerade teknik stoppar automatiskt motorn om kap- eller slipskivan kärvar och ger dig optimal kontroll över verktyget.

”R18AG7 är lika kraftfull som en nätdriven vinkelslip och har ett obelastat varvtal på 11 000 varv/min. Slip- eller kapskiva på 125 mm överträffar standardmåtten för batteridrivna vinkelslipar vilket betyder att användaren inte är begränsad till ett fåtal användningsområden”, säger Fredrik Backert, Trade Marketing Manager Ryobi. Exempel på användningsområden är slipning av knivblad, kapning av markplattor eller marksten, grovslipning av gammal färg på metaller och till och med polering.

Vinkelslipen är konstruerad för att klara mer och har en låsbar strömbrytare, verktygslös skyddskåpa och byte av disk.

Bästa batteriet till ditt verktyg?

Vinkelslipen rekommenderas Ryobis 5,0 Ah Lithium+ batteri för bäst prestanda och driftstid. En laddning räcker till 80st kapning i 13 mm gängad stålstång.