Klipp gräsmattan - och spara på krafterna!

Trädgårdsskötsel och framför allt vildvuxna gräsmattor har blivit lättare tack vare Ryobis nya 36V gräsklippare med Power Assist funktion. Denna innovativa gräsklippare erbjuder prestanda för alla typer av gräsmattor och extra kraft för tunga och krävande partier.

För kuperade tomter där det kan vara tungt att klippa i sluttningar är Ryobis Power Assist funktion en välkommen nyhet. Med dess drivningshjälp blir det enklare att klippa tjockt gräs och driva gräsklipparen i vildvuxen terräng och i backar.

Ryobi förstår behovet av batteridrivna trädgårdsmaskiner som har kraft och prestanda som kan jämföras med bensindrivna motsvarigheter. Därför är nya 36V gräsklipparen med Power Assist funktion idealisk för större trädgårdar och kuperade tomter.

Ett kraftfullt 36V 5,0 Ah Max Power Lithium+ batteri gör din gamla och tunga bensingräsklippare överflödig. Batteriet optimerar effekten baserat på belastning för att maximera driftstiden – till och med i tuffa förhållanden. Med batteridrift får du även andra fördelar som lägre vikt, utsläppsfri drift, mindre buller och lägre vibrationsnivå. Sen slipper du naturligtvis bensinångor och oljespill.

RLM36X46H5P

Den kraftfulla 36V motorn samverkar med Power Assist funktionen i bakhjulen och ger extra kraft i backar och tjockt gräs. Välj helt enkelt mellan att skjuta på som vanligt eller aktivera Power Assist med en knapp när du behöver lite draghjälp. Enklare kan det knappast bli.

Det ergonomiska handtaget med teleskopiskt skaft kan enkelt justeras för en bekväm arbetsställning. Välj mellan 5 klipphöjder och klipp ända ut i gräsmattans kanter för snyggare resultat.

För stora trädgårdar
Gräsklipparen har en klippbredd på 46 cm och driftskapacitet upp till ca 625 m2 eller mer på en laddning. Gräsklipparen levereras med 5,0 Ah batteri och laddare, som dessutom är kompatibelt till resterande verktyg i 36V serien.

Drivs av 36V batteri
Ryobis 36V Lithium+ batterier erbjuder den senaste tekniken för det ständigt växande 36V sortimentet – där samma batteri kan användas till alla verktyg i serien.

Ryobi erbjuder idag tio olika trädgårdsverktyg i 36V serien för att hålla din trädgård i toppskick. Klipp gräsmattan, trimma häcken, kapa ved eller städa trädgården med ett och samma 36V batteri – och slipp avgaser och utsläpp för alltid.

Mer information finns på ryobitools.se och i produktkatalogerna hos våra återförsäljare.

Beskrivning Modell Rekommenderat pris
36V Gräsklippare
med Power Assist
RLM36X46H5P 5.799:-

För mer information om RYOBI® och våra produkter besök www.ryobitools.se

Ytterligare information
För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredrik Backert på telefon +46 (0)738 20 80 90 eller e-mail: fredrik.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök vår hemsida;www.ryobitools.se

Om Ryobi
Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.