Nå nya höjder med 2 nya trädgårdsmaskiner i RYOBI® One Plus 18 volt serien

RYOBI® One Plus är en unik verktygsserie där samma 18 volt batteri och laddare kan användas till över 35 olika elverktyg och trädgårdsmaskiner.

• One Plus 18 volt: Marknadens bredaste verktygsserie där samma 18 volt batteri och laddare kan användas till över 35 olika elverktyg och trädgårdsmaskiner.
  • Valfrihet: Sortimentet består av 35 elverktyg och trädgårdsmaskiner.
  • Kostnadseffektivt: Ingen anledning till att köpa dyra batterier och laddare varje gång du behöver ett nytt verktyg. Det är nämligen batteriet tillsammans med laddaren som utgör den stora kostnaden för ett uppladdningsbart verktyg.
  • Miljöaspekt: Med One Plus systemet behöver du bara ett batteri till dina elverktyg och trädgårdsmaskiner. Detta skonar miljön och du får maximalt utbyte av batteriet som mår som bäst när det används ofta.

Över 35 olika elverktyg och trädgårdsmaskiner.

Ryobi® One Plus systemet ger användaren valfriheten att köpa precis det man behöver. Normalt följer det med både batteri och laddare när man köper ett nytt uppladdningsbart verktyg oavsett om man vill eller inte. Därmed är One Plus systemet det mest kostnadseffektiva sättet att köpa elverktyg och därför kallas det för det smarta sättet att köpa elverktyg och trädgårdsmaskiner på.

One Plus Systemet ger dessutom användaren möjlighet att välja det batteri som passar arbetsuppgiften bäst. Oavsett om det är lång driftstid, kompakt storlek eller kort laddningstid har One Plus Systemet lösningar som passar alla.

Det är enkelt att komma igång. Urvalet av startkit, som innehåller verktyg, batterier och laddare, är stort. Batterier kan även köpas separat. Efter detta är det fritt fram för användaren att välja mellan över 35 olika elverktyg och trädgårdsmaskiner nästa gång behovet dyker upp eftersom laddare och batteri endast köpes första gången.

Nyheter i RYOBI® One Plus serien:

18V Häcksax med teleskopiskt skaft - RHT1850X
Med vridbart klipphuvud i fyra positioner ger den nya Ryobi One Plus 18V häcksaxen med teleskopiskt skaft bästa åtkomsten runt hela häcken. Det unika designen med central justering gör att användaren kan förlänga räckvidden långt utöver vad som är möjligt med en vanlig häcksax. Detta gör att verktyget är perfekt för att nå upp och över höga och djupa häckar, utan att behöva en stege.

Den nya 18V häcksaxen har även ett avvibrerat och roterbart bakre handtag som ger användaren maximal flexibilitet vid klippning i svåråtkomliga utrymmen utan att batteriet kommer i vägen. HedgeSweep är ett avtagbart lövuppsamlarsystem som håller de färdigklippta områdena fria från avklippta grenar och löv. Allt detta gör maskinen idealisk för en mängd olika uppgifter i varje trädgård.

Specifikationer:

• Spänning: 18V Lithium-ion
  • Kapkapacitet: 16 mm
  • Hastighet: 1200 varv/min
  • Svärdlängd: 50 cm

Standardutrustning: 1 x 18V 1,4 Ah lithium-ion batteri, svärdskydd och laddare (RHT1850X)
Maskinen finns även tillgänglig utan batteri och laddare - OHT1850X

18V Grensåg - RPP1820
Ytterligare en nyhet i det ständigt växande One Plus™-serien från Ryobi ® är den nya 18V grensågen för trimning och beskäring av högt sittande grenar. Med ett teleskopskaft på upp till 3,5 meter kan man klippa och trimma grenar från marken. Skärhuvudet har en vinkel på 15 grader för bästa tillgänglighet och säkerhet.

Specifikationer:

• Spänning: 18V Lithium-ion
  • Svärdlängd: 20 cm
  • Kedjehastighet: 5,5 m/s
  • Teleskopiskt skaft: 2,0-3,5 m
  • Automatisk kedjesmörjning

Standardutrustning: 1 x 18V 1,4 Ah lithium-ion batteri, kedjeolja, svärdskydd och laddare (RPP1820)
Maskinen finns även tillgänglig utan batteri och laddare - OPP1820

Rekommenderade cirkapriser inkl. moms
One Plus 18V häcksax (med batteri och laddare) RHT1850XLI: 1699:-
One Plus 18V häcksax  (utan batteri och laddare) OHT1850X: 899:-

One Plus 18V Grensåg (med batteri och laddare) RPP1820LI: 1799:-
One Plus 18V Grensåg (utan batteri och laddare) OPP1820: 999:-

Alla Ryobi produkter har 2-års garanti.

Läs mer om produkterna i One Plus serien

Ytterligare information
För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Thomas Norbergpå tfn: +46 (0)732 30 78 44 eller e-post: thomas.norberg@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök www.ryobitools.se

Om Ryobi
Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.