Ny kompakt 12 Volt Lithium-Ion serie från RYOBI®

Nyckelorden för den nya RYOBI® 12 volt serien är kompakt kraft, mångsidighet och innovativ design. RYOBI® har som en av de största och mest innovativa tillverkarna av elverktyg på marknaden som målsättning att leverera enastående prestanda och tillförlitlighet.

De nya produkterna i 12 volt Lithium-Ion serien är en borr-/skruvdragare, ett multiverktyg och en multisåg.

• Kompakt kraft: En serie med kompakta, men kraftfulla 12 volts verktyg. Perfekta för arbete i hemmet eller i trädgården och speciellt på platser med begränsat utrymme.

• Mångsidighet: Mångsidiga verktyg som klarar flera uppgifter; slipa, skrapa, kapa, borra och såga.

• Innovativ design: Kompakt design och låg vikt med ett flertal egenskaper för bättre komfort och användarvänlighet.

12 volt multiverktyg - RMT12011L

Det nya 12V multiverktyget är ett mångsidigt kap- och slipverktyg, som passar perfekt för de flesta uppgifterna i hemmet. Den kompakta designen gör att det är lätt att komma åt i trånga utrymmen intill väggar och dörrar.

Den praktiska snabbkopplingen gör det snabbt och enkelt att byta mellan slip- och kaptillbehör. Perfekt för arbeten i trä, metall, glasfiber, plast, murverk och flera andra material. En praktisk batteriindikator ger användaren möjlighet att kontrollera hur mycket ström där finns kvar i batteriet och den variabla hastighetsinställningen ger precis kontroll i olika material och applikationer.

Egenskaper:

• Obel. hastighet: 5000-20.000 oscillationer/min
  • Oscillationsvinkel: 3°
  • Vikt: 0,9 kg

Standardutrustning: 1 x 12 volt (1,3 Ah) Lithium-Ion batteri, 60 min. laddare, 19 mm instickssågblad, 76 mm segmentssågklinga, 6 x slippapper, slipplatta, insexnyckel och universal tillbehörsadapter.

12 volt multisåg - RRS12011L

Den nya 12 volt multisågen från RYOBI® är en mångsidig och flexibel såg som kombinerar funktionerna från en sticksåg och en tigersåg, vilket gör att den passar utmärkt till en mängd olika uppgifter i hemmet och i trädgården. Verktyget kan hållas i upprätt position med bladet nedåt och användas som en sticksåg, vilket gör den perfekt för sågning i t.ex. laminatgolv. Alternativt kan verktyget  hållas horisontellt och användas som en tigersåg för kapning av olika material som t.ex. trä, metall och plast.

Sågens variabla hastighet med 0-3200 slag/minut ger användaren total kontroll i alla uppgifter. Verktyget är dessutom utrustat med ett ergonomiskt GripZone™ handtag och ett praktiskt LED-ljus, som lyser upp arbetsområdet för optimal användarvänlighet. Sågkapacitet i trä är 60 mm.

Specifikationer:

• Obel. hastighet: 0-3200 varv/min
  • Slaglängd: 13 mm
  • Sågkapacitet i trä: 60 mm
  • Batteriindikator: Ja

Standardutrustning: 1 x 12 volt (1,3 Ah) Lithium-Ion batteri, 60 min. laddare, ett tigersågsblad för trä, ett tigersågsblad för metall och ett blad speciellt för sticksågning.

12 volt borr-/skruvdragare - RCD12011L

Ryobis® nya 12V borr-/skruvdragare är en av de mest kompakta på marknaden. Men storleken till trots ger den oöverträffad kraft i sin klass med sina 25 Nm i vridmoment. Vare sig det gäller borrning eller skruvdragning i hemmet är Ryobis 12V verktyg ett utmärkt val.

22-stegs momentinställning ger användaren total kontroll när det gäller skruvdragning. Snabbchuck med enhandsgrepp gör det lätt att byta bits och LED-ljus ser till att även trånga och mörka utrymmen blir upplysta.

Specifikationer:

• Max. vridmoment: 25 Nm
  • Obel. hastighet: 0-715 varv/min
  • Momentinställning: 22-steg
  • Snabbchuck med enhandsgrepp: 10 mm
  • Max. borrkapacitet i trä/stål: 25/10 mm
  • Batteriindikator: Ja

Standardutrustning: 1 x 12 volt (1,3 Ah) Lithium-Ion batteri, 60 min. laddare och en dubbelbits

Finns även tillgänglig i version med 2 batterier - RCD12012L

Beskrivning
Modell           Rek. cirkapriser inkl. moms

12 volt multiverktyg                 RMT12011L    1.299:-

12 volt multisåg                       RRS12011L    1.299:-

12 volt borr-/skruvdragare         RCD12011L    1.099:-

12 volt borr-/skruvdragare         RCD12012L    1.299:-
(med 2 batterier)

Alla Ryobi produkter har 2-års garanti.

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Thomas Norbergpå tfn: +46 (0)732 30 78 44 eller e-post: thomas.norberg@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.