Nya 36 Volts Lithium-ion grässklippare från RYOBI®

• Maximal prestanda och förlängd driftstid med det nya 4,0Ah batteriet.
  • Batteridriven frihet: Ingen bensin, inga kablar, inget utsläpp, inga problem
  • 36V batteriplattformen: Gräsklipparens batteri kan användas tillsammans med de andra trädgårdsmaskinerna i Ryobis 36V serie.
  • Bio-klippfunktionFinklipper gräset och återför det till gräsmattan som naturlig gödning.

RYOBI® utökar sitt sortiment av 36 volts Litium-Ion batteridrivna gräsklippare. De nya gräsklipparna är designade för kraft, prestanda och användarvänlighet och kombinerar detta med innovativ design med hållbarhet.

Den kraftfulla 36V batteri ger driftstid som en bensindriven gräsklippare men med upp till 97% mindre vibrationer och buller än motsvarande bensinmotorer, och bäst av allt - de ger inga utsläpp under drift.

36 volts Lithium-Ion serien har alla fördelar från bensindrivna produkter, men ingen av nackdelarna. Användarna slipper att blanda bränsle och förvara bensindunkar och Ryobis 36V maskiner är uppskattningsvis 50 gånger billigare i drift under en säsong än de vanliga bensinalternativen.

Intelligent IntelliCell batteriteknologi övervakar och optimerar de individuella cellerna i 36V batteriet. Detta maximerar drifttiden, hållbarhet och säkerhet, samtidigt som det ger 10% mer användbar effekt.

Med de två nya produkter i 36V gräsklipparsortimentet har Ryobi lagt till flera viktiga funktioner som är utformade för att förbättra användarupplevelsen. Den enkla tillgången till batteriet gör uppstarten enkel medan säkerhetsnyckeln förhindrar oavsiktlig start och ger användaren sinnesro. Det 40 cm breda klippdäcket ger stor klippbredd och stötfångare framtill och på sidorna skyddar maskinen vid klippning i närhet av hårda ytor. Ryobis 36V gräsklippare kombinerar innovativ design med batteridriven frihet och de olika modellerna erbjuder något som passar alla behov.

Sortimentet:

36V Lithium-ion 4,0 Ah Gräsklippare

Det kraftiga 36V 4,0 Ah Lithium-ion batteriet ger klipparen krafter som en bensinmaskin, men utan utsläpp. Gräsklipparen kan klippa upp till 600 m² per laddning. Praktisk central höjdjustering ger möjlighet för upp till fem olika klipphöjder. 2-i-1-funktionalitet ger valet mellan att samla gräset i en stor 50 l uppsamlare eller bio-klipp-funktionen som finklipper gräset och därefter återför det till gräsmattan som naturligt gödsel.

Egenskaper RLM36X40

• Kraftkälla: 36V batteri
  • Chassi / klippbredd: 40cm
  • Obelastad hastighet: 3550 varv/min
  • Drivsystem: Manuell
  • Funktioner: 2-i-1 (Uppsamlare och Bio-klipp)
  • Bio-klipp plugg: Ja
  • Laddningstid: 100% 160 min.
  • Vikt: 17,9 kg

Standardutrustning: 1 x 36V (4,0 Ah) Lithium-ion batteri, 50 l uppsamlare, 1 x Bio-klipp plugg, laddare

36V Lithium-ion 4,0 Ah Gräsklippare med LED batteriindikator

Det kraftiga 36V 4,0 Ah Lithium-ion batteriet ger klipparen krafter som en bensinmaskin men utan utsläpp. Med upp till 46 minuters driftstid kan gräsklipparen klara upp till 600 m² per laddning. Praktisk central höjdjustering ger möjlighet för upp till fem olika klipphöjder. 2-i-1-funktionalitet ger valet mellan att samla gräset i en stor 50 l uppsamlare eller bio-klipp-funktionen som finklipper gräset och därefter återför det till gräsmattan som naturligt gödsel.

Gräsklipparens nya och ergonomiska Vertebrae+ handtag kan justeras för att passa den enskilde användaren för maximal komfort utan behov av att böja eller sträcka sig. En annan smart funktion är LED batteriindikatorn som är integrerad i handtaget och ger användaren möjlighet att övervaka batteristatusen medan man jobbar.

Egenskaper RLM36X40L

• Kraftkälla: 36V batteri
  • Chassi / klippbredd: 40cm
  • Obelastad hastighet: 3550 varv/min
  • Drivsystem: Manuell
  • Funktioner: 2-i-1 (Uppsamlare och Bio-klipp)
  • Bio-klipp plugg: Ja
  • Laddningstid: 100% 160 min.
  • Vikt: 17,8 kg

Beskrivning

Modell

Rek. cirkapriser
inkl. moms

36 V Gräsklippare

RLM36X40

4.199:-

36 V Gräsklippare med LED batteriindikator

RLM36X40L

4.799:-

Ryobis 36V serie består sedan tidigare av häcksax, grästrimmer, grä- och slytrimmer, kedjesåg, lövblås och gräsklippare.

Alla Ryobi produkter har 2-års garanti.

Ytterligare information
För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredric Backert på telefon +46 738 20 80 90  eller e-mail: fredric.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök www.ryobitools.se

Om Ryobi
Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.