Revolutionerande batteriteknik: RYOBIs nya HIGH ENERGY-batterier

High Energy är ett teknologiskt genombrott som ger upp till tre gånger längre driftstid och genererar upp till 20 % högre effekt än RYOBIS föregående Litium Ion-teknik. Det betyder att varje verktyg i det mångsidiga ONE+systemet – där samma batteri passar alla verktyg – numera får ökad effekt och driftstid. Om du redan har ONE+verktyg innebär High Energy-batteriet en direkt uppgradering av alla dina verktyg. Om du inte har några ännu så är det här ett perfekt tillfälle att skaffa ett.

Detta genombrott möjliggjordes tack vare tre innovationer: nya High Power-battericeller, en konstruktion med fyra kanaler (istället för tidigare två) som ökar energiflödet och RYOBIs unika IntelliCell-teknik.

Högkapacitets-celler

Cellerna i High Energy-batterierna är 40 % större än föregående generationens batterier. Tack vare mer plats för elektrokemiska reaktioner, genererar varje cell 25 % mindre värme än den föregående batteritekniken. Det betyder att High Energy förlorar mindre energi genom värmeförlust. Resultatet är ett batteri med mer styrka och längre driftstid – utan avkall på prestanda.

Förbättrat energiflöde

De flesta batterier har en konstruktion med två strömkanaler som överför energi från batteriet till verktyget. High Energy-batterier har fyra kontakter. Dessa extra kanaler – eller ”motorvägar” som RYOBI® brukar kalla dem – ger snabbare och effektivare överföring av energi till verktyget. Det är som att lägga till två extra filer på en motorväg – vägen blir helt enkelt snabbare! High Energy-batterierna med fyra kontakter kan samtidigt höja effekten på ett verktyg med så mycket som 20 %.

Unik IntelliCell-teknik

Alla ONE+batterier använder RYOBIs unika IntelliCell-teknik som gör att batteriet automatisk reglerar effekten och levererar optimal prestanda. Batteriet övervakar varje enskild cell för att kontrollera om vissa celler belastas mer eller är mer urladdade än de övriga, så att belastningen kan fördelas till de andra cellerna. Genom att fördela belastningen jämnt över alla battericeller får batterierna längre driftstid, jämnare effekt och ökad hållbarhet – oavsett vad de används till.

Med dessa tre teknologiska framsteg har RYOBI® utvecklat ett batteri som gör dina verktyg ännu effektivare så att du kan slutföra dina hemfixarprojekt ännu snabbare.

High Energy-batterier ingår i ONE+ systemet och är kompatibla med fler än 100 verktyg. ONE+ har allt du behöver, oavsett om det gäller snickeri- eller byggprojekt, trädgårdsskötsel eller annan utrustning som t.ex. fläktar, radioapparater eller belysning. När du väl har skaffat ett High Energy-batteri behöver du inte köpa ett nytt varje gång du skaffar ett annat verktyg i ONE+systemet.

För mer information om RYOBI® och våra produkter besök www.ryobitools.se

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Sales Manager Magnus Thiman på telefon +46 (0)768 56 44 18 eller e-mail: magnus.thiman@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök vår hemsida; www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.