RYOBI® Lithium+ Batteriteknologi

Ryobi Litium+ erbjuder förbättrad prestanda och drifttid av hela Ryobis utbud inom sladdlösa elverktyg och trädgårdsmaskiner. Ryobi önskar förändra konsumenters tänk kring sladdlösa verktyg.

• Prestanda: Ryobi® IntelliCell™ teknologi övervakar och optimerar de individuella battericellerna för att maximera drifttid, säkerhet samt förbättra prestandan upp till 10%.
  • Driftssäkerhet: Kraftig batterikonstruktion med inbyggt stötskydd vilket säkerställer lång hållbarhet.
  • Batteriindikator: Ryobis användarvänliga batteriindikator är det enklaste sättet att övervaka drifttiden under arbetets gång.
  • Driftstid: Ryobi® 4.0 Ah batteri är först på konsumentmarknaden att erbjuda 95% längre batteritid på 18 och 36V elverktyg och trädgårdsmaskiner.

Lithium+ erbjuder upp till 10% förbättrad prestanda jämfört med dagens Lithium-ion batteri vilket innebär att användaren kan utnyttja sina nyvarande Ryobi® produkter i större grad. Drifttiden har avsevärt förbättrats med införandet av nya Litium+ batteriet, och de nya 4.0 Ah batteriet erbjuder användaren ökad drifttid på upp till 95% jämfört med dagens 2.4 Ah batteri (18 och 36 V-system).

Samtliga nya Lithium+ batterier har Ryobis cellövervakningssystem IntelliCell™ inbyggt. Individuell
cellövervakning i batteriet bidrar till att ge optimal prestanda och drifttid. IntelliCell™ innebär
inte enbart att batteriet genererar bästa prestanda utan förlänger även batteriets livslängd.

Ryobis elektroniksystem hjälper även till att skydda batteriet och verktyget från felaktig användning och/eller tunga uppgifter samtidigt som det garanterar hållbarhet. Den inbyggda batteriindikatorn är det enklaste sättet för användaren att planera sitt arbete. Detta genom att ge användaren en tydlig indikation av återstående batteritid i verktyget.

Lithium+  för Ryobi 12V Elverktyg

Lithium+ introducerades för RYOBI 12V med en helt ny kompakt 2-växlad borr/skruvdragare. Verktyget ger användaren kompakt design kombinerat med klassens ledande prestanda. Med sin lätta och smidiga design kan den nya Ryobi R12DD borr/skruvdragare komma till i små och trånga utrymme utan att kompromissa med prestanda eller användarvänlighet.

Ryobi® R12DD levererar klassledande 30 Nm och är därmed en av de mest kraftfulla verktygen i 12V segmentet. Två hastigheter ger användaren möjlighet att kontrollera kraften oavsett program eller material. Vid borrning i trä har R12DD en kapacitet på 25mm och i stål 10mm.

Alla Ryobi 12V elverktyg är tillgängliga för de nya Lithium+ batteriet med IntelliCell ™ teknologi.

Lithium+  för Ryobi 14,4V Elverktyg

Lithium+ introducerades för RYOBI 14,4V med en helt ny kompakt borr/skruvdragare. R14DDE erbjuder en kombination av modern design och användarvänlig teknik. Ryobi R14DDE fullpackad med funktioner gör skruvarbeten till en enkel uppgift. 13mm chuck ger verktyget stor kapacitet och garanterar ett stort sortiment av tillbehör för var enskild arbetsuppgift.

Alla Ryobi 14,4V elverktyg är tillgängliga för de nya Lithium+ batteriet med IntelliCell ™-teknologi.

Lithium+  för Ryobi 18V One Plus™ Elverktyg och Trädgårdsmaskiner

Som en del av One Plus™ familjen levererar Lithium+ batterierna ström till över 35 skilda elverktyg och trädgårdsmaskiner. One Plus™-serien är en enkel och kostnadseffektiv produkt att utveckla verktygsamlingen med eftersom alla maskiner också finns att köpa utan batteri och laddare. Detta innebär att användaren köper verktyg med batteri och laddare första gången för att i fortsättningen köpa verktyg utan batteri och laddare och därmed till ett fördelaktigare pris.

Ryobi® introducerar det första 4.0 Ah batteriet på konsumentmarknaden som
en del av One+ serien för elverktyg och trädgårdsmaskiner

Det nya Lithium+ batteriet finns tillgängligt i både 1.5 Ah [RB18L15] och som 4.0 Ah [RB18L40]. De
nya batterierna revolutionerar One Plus™ familjen med möjlighet att välja det batteri som passar arbetsuppgiften bäst. Oavsett om uppgiften kräver överlägsen prestanda, kompakt storlek eller snabb laddningstid har One Plus™-systemet ett batteri som passar alla aktiviteter.

Lithium+  för Ryobi 36V Trädgårdsverktyg

Det kraftiga 36V batteriet genererar kraft som kan konkurrera med bensinverktyg men med upp till
97% mindre vibrationer och ljud. Bäst av allt – verktyget släppet inte ut några avgaser under användning.

36V Lithium+ serien har alla fördelar som bensinverktygen innehar men inga av nackdelarna. Användaren slipper besvärlig bränsleblandning, avgaser samt maskiner som är svåra att
starta. Dessutom är Ryobi 36V serien 50 gånger billigare i drift under en säsong jämfört med bensinmaskiner.

Alla Ryobi 36V trädgårdsverktyg är tillgängliga för de nya Lithium+ batteriet med IntelliCell ™ teknologi, skyddar elektroniken och innehar batteriindikator.

Alla RYOBI® produkter levereras med 2 års garanti.

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredrik Backert på telefon +46 738 20 80 90  eller e-mail: fredrik.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.