VÄRLDENS FÖRSTA BATTERIDRIVNA 1” MUTTERDRAGARE

VÄRLDENS FÖRSTA BATTERIDRIVNA MUTTERDRAGARE MED 1”-FÄSTE – SÄG ADJÖ TILL KOMPRESSORER OCH ELVERK!

Milwaukee® ökar produktiviteten för användare som drar åt M42-bultar med lanseringen av den första och enda batteridrivna 1” mutterdragaren på marknaden.

M18 FUEL™ 1” MUTTERDRAGAREN MED ONE-KEY™ ÄR ETT STORT TEKNOLOGISKT GENOMBROTT FÖR BATTERIDRIVNA VERKTYG. DEN ÄR ÄVEN VÄRLDENS MEST KRAFTFULLA BATTERIDRIVNA MUTTERDRAGARE. DEN ANVÄNDER M18 FUEL™-TEKNIK FÖR ATT GENERERA ETT VRIDMOMENT PÅ UPP TILL 2400 NM OCH ÄR SAMTIDIGT 3,2 KG LÄTTARE ÄN LEDANDE NÄTDRIVNA MUTTERDRAGARE PÅ MARKNADEN.

M18 FUEL™ 1” mutterdragaren visar vad vi kan åstadkomma med M18 FUEL™ batteritekniken – den är inte bara den första av sitt slag, utan den är även världens mest kraftfulla batteridrivna mutterdragare. Den fantastiska kraften är en enorm fördel på arbetsplatsen: Användare behöver inga kompressorer eller elverk och slipper därför extra maskinunderhåll. De blir mindre trötta eftersom det här verktyget är mycket lättare än maskinerna som de brukar använda. Och de slipper sladdar och slangar som kommer i vägen. Det har helt enkelt inte funnits en batteridriven mutterdragare av det här slaget tidigare”, säger Henrik Nielsen, Trade Product Manager för Milwaukee®.

Liksom alla övriga M18 FUEL™-lösningar, kombinerar den nya M18 FUEL™ mutterdragaren tre exklusiva innovationer – en kolborstfri POWERSTATE™-motor, ett REDLITHIUM-ION™-batteri och REDLINK PLUS™-elektronik. För att kunna tillverka världens första batteridrivna 1” mutterdragare byggde Milwaukee® om motorn och elektroniken från grunden.

Den nya kolborstfria POWERSTATE™-motorn har högre vridmoment för krävande arbetsuppgifter, medan den ombyggda REDLINK PLUS™-elektroniken är mycket kompaktare vilket sparar plats, ökar den termiska kapaciteten och optimerar kommunikationen mellan verktyg, motor och HIGH OUTPUT™ 8,0 Ah-batteriet. Slagmekanismen har optimerats för att leverera imponerande råkraft i minsta möjliga paket. Verktyget har konstruerats med en DRIVE CONTROL™-funktion med fyra lägen som ger användaren flexibiliteten att växla mellan olika lägen och matcha effekten och hastigheten för den aktuella arbetsuppgiften.

Med funktionen ONE-KEY™ kan användaren anpassa, spåra och anpassa mutterdragaren genom att ange åtdragningsmoment i gratisappen.

Milwaukee® har förbundit sig att förbättra produktiviteten genom att skapa prestandadrivna och verksamhetsfokuserade lösningar så att användare kan genomföra en hel dags arbete med bara ett batterisystem. Detta nya verktyg är helt kompatibelt med det övriga M18™-sortimentet som nu omfattar fler än 145 elverktyg.

Specifikationer:

M18 FUEL™ ONE-KEY™ 1” mutterdragare med friktionsring (M18 ONEFHIWF1-802X)

• Verktygsfäste: 1” fyrkant
  • Max. åtdragningsmoment: 2033 Nm:
  • Lossningsvridmoment: 2400 Nm:
  • DRIVE CONTROL™: Fyra anpassningsbara lägen
  • Verktygsfritt sidohandtag:Justerbart 270°
  • Obelastad hastighet: 0 – 1650 rpm
  • Slaghastighet: 0 – 2450 ipm
  • ONE-KEY™: Ja
  • Vikt med batteri: 5,9 kg
  • Levereras med 2 x 8,0 Ah HIGH OUTPUT™ REDLITHIUM-ION™-batterier

, M12™-M18™ snabbladdare, sidohandtag och metallkrok.

Om du vill ha mer information om M18 FUEL™ ONE-KEY™ 1”-mutterdragaren, se demonstrationsfilmer eller vill hitta närmaste butik besöker du www.milwaukeetool.se

• m18
    • mutterdragare

OM MILWAUKEE®

För över 90 år sedan skapades de första Milwaukee-verktygen i Wisconsin, USA. Sedan dess har Milwaukee fokuserat på en sak: att producera de allra bästa och mest slitstarka verktygen och tillbehören för professionella användare. I dag är Milwaukee ett namn som förknippas med produkter av högsta kvalitet, längsta livslängd och största tillförlitlighet som kan köpas för pengar.

Hos Milwaukee är heavy duty mer än bara en del av en slogan. Det är ett löfte om att erbjuda de professionella användarna det allra bästa. Milwaukees ingenjörer designar inte enbart verktyg. De designar verktyg som löser uppgiften bättre, snabbare, säkrare och mera pålitligt.

Trade Product Manager Nordic