Nu behöver du inte flest köpoäng för att få en lägenhet hos Mimer.

Poängfritt när Mimer inför nytt koncept

Nu behöver du inte flest köpoäng för att få en lägenhet. Mimer slopar köpoängen för utvalda lägenheter och du får dessutom behålla din köpoäng när du väljer en lägenhet från det nya konceptet Poängfritt.

Vad är Poängfritt?
Poängfritt tillämpas på lägenheter som tidigare publicerats under Sök ledigt-sidorna, men som av olika anledningar inte blivit uthyrda.

- Vi ser att vi, liksom många andra bostadsbolag, börjar få en allt större utmaning i att hyra ut vissa lägenheter och därför måste vi tänka om och tänka nytt, säger Mimers kundcenter- och uthyrningschef Anette Jansson.

Poängfritt innebär att:

• du inte behöver ha flest köpoäng för att få lägenheten – den som uppfyller Mimers grundkrav och signerar kontraktet först får lägenheten.
    • när man tecknar kontrakt via Poängfritt behåller man sin köpoäng.

- Med Poängfritt hoppas vi hitta även nya hyresgäster som tror att det krävs många år i kö för att flytta till oss. Det är också en möjlighet för den som har många köpoäng att flytta utan att bli av med sin köpoäng, säger Anette Jansson.

Så fungerar Mimers bostadskö
    Du kan ställa dig i Mimers bostadskö från det år du fyller 16. Ett kontrakt kan du få när du fyllt 18. Från den dagen du registrerat dig i kön börjar du samla poäng. Det är gratis att stå i Mimers bostadskö, det enda du behöver komma ihåg är att logga in var tolfte månad för att inte bli avregistrerad.

Anette Jansson

Kundcenter- och uthyrningschef 021-39 70 78