En julklapp till Vallby, en ny vårdcentral och 44 lägenheter i centrum klara för inflyttning sommaren 2021. Fr v Mikael Källqvist, VD, Mimer, Per-Inge Ahlbäck, vice Ordförande, Mimer och Mats Engström, VD, Aros Bygg & Förvaltning.

Julklapp till Vallby - en ny vårdcentral och 44 bostäder

Först byggde Bostads AB Mimer en ny förskola, sedan 94 lägenheter och nu är det dags för den tredje investeringen i Vallby på några år. Idag togs spadtaget för Vitalen. Vitalen i Vallby centrum kommer att ha 44 moderna lägenheter och en splitterny vårdcentral. Bygget beräknas vara klart sommaren 2021.

Vitalen har åtta våningar. På gatuplan och delar av våning två finns en modern vårdcentral. Från våning två och uppåt finns 44 lägenheter, från 1 till 4 rum och kök. Huset är Svanenmärkt med solceller på takytan mot gatan och sedumtak på platta takytor.

- Vi är mycket stolta över att vi idag påbörjat byggandet av Vitalen åt Mimer. Aros Bygg samarbetar redan sedan tidigare med Mimer i andra projekt och gläds nu åt att vi får bygga nya bostäder och en vårdcentral här på Vallby, säger Mats Engström VD på Aros Bygg och Förvaltning AB.

- Vallby är ett område som utvecklats starkt de senaste åren. De senaste åren har vi byggt ny förskola, 94 lägenheter och nu är det dags igen. Speciellt roligt är att utveckla centrum med en ny, modern, vårdcentral och 44 nya lägenheter. Vitalen som hus sticker ut och kommer att ge Vallby en mer varierad arkitektur och samtidigt erbjuda fina lägenheter i en levande stadsdel. Kort sagt, de som bor på Vallby får tillgång till ännu bättre vård, samt mer liv och rörelse i centrum, säger Mikael Källqvist, VD för Mimer.