Jenny Jakobsson, HR-chef Bostads AB Mimer

Mimer anställer ny HR-chef från Sveriges Radio

Jenny Jakobsson tillträdde i oktober som ny HR-chef hos Bostads AB Mimer i Västerås. Jenny har arbetat många år inom HR och har erfarenhet ifrån olika branscher och roller inom HR och som HR-chef. Hon kommer närmast från Sveriges Radio.

- Medarbetarna är förutsättningen för att vi på Mimer ska lyckas med vårt uppdrag och för oss är nyckeln att arbeta med engagemang och involvering i allt vi gör. Jag är därför glad att vi rekryterat Jenny att leda arbetet med att skapa förutsättningar och utveckling för våra fantastiska medarbetare och ledare. Jenny kommer in med kraft och bred erfarenhet till oss, säger Mikael Källqvist, VD för Mimer.

- Mimer är en viktig aktör för vår stad och en viktig arbetsplats där vi som jobbar ska ges bästa möjliga förutsättningar för att kunna utföra vårt uppdrag för Västerås och våra stadsdelar. Att få vara med och bidra till det känns väldigt värdefullt. Det är också spännande och utmanande att ta över som HR-chef för en arbetsplats som nyss utsetts till Sveriges bästa arbetsplats. Jag kommer fortsätta fokusera på att Mimer ska vara ett värderingsstyrt företag med fokus på medarbetarna i övertygelsen att engagerade, motiverade, kompetenta och stolta medarbetare är nyckeln till framgång, både för hyresgästerna och Västerås, säger Jenny.

Jenny började sin anställning som HR-chef på Mimer den 1 oktober.

Mimer är Västerås största hyresvärd med ett brett utbud av hyreslägenheter där alla Västeråsare kan känna sig hemma. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och bostadsområden, ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu

Våra nyheter skickas ut till medielistor som i vissa fall innehåller personuppgifter. Läs gärna hur vi hanterar dessa uppgifter på www.mimer.nu/personuppgifter

Jenny Jakobsson

HR-chef 021-39 70 63