Mimer köper stor fastighet på Öster Mälarstrand

Mimer köper fastigheten Förseglet 1, Öster Mälarstrand i Västerås från NCC för 200 MSEK. När detaljplanen är klar 2017 beräknas området ge plats för ca 700 bostäder.

Fastigheten Förseglet 1 är en del av Västerås största utvecklingsområde för bostäder – Öster Mälarstrand. Det sjönära läget och närheten till Västerås centrala delar gör att intresset för att bo i området är stort.

Fastigheten omfattar cirka 50 000 kvm mark och kan rymma omkring 700 bostäder. Genom köpet av Förseglet 1 får Mimer tillgång till egen byggbar mark för bostäder i ett attraktivt område i Västerås. Mimer kan bygga minst cirka 500 bostäder i området.

– Mimer har som mål att bygga 1 000 lägenheter fram till 2020. Genom köpet av Förseglet 1 säkerställer vi att Mimer har egen byggbar mark för att kunna nå målet om 1 000 nya bostäder. säger Anders Nordstrand, VD Mimer.

Öster Mälarstrand har ett strategiskt läge i Västerås. I området kommer det att byggas olika typer av boende som är anpassade till kundernas olika behov och livsfaser.

– Vi är glada över denna försäljning. Nu kan vi tillsammans med Mimer arbeta för att skapa bra bostäder ännu snabbare, säger Jens Almcrantz, Avdelningschef Region Riks Avdelning Mitt.

Inbjudan till pressträff

Mimer och NCC bjuder in till en pressträff på fredag den 6 november. Då ger vi fördjupad information om affären och de möjligheter som skapas för att utveckla området och bygga fler attraktiva bostäder i Västerås.

Tid: Fredagen den 6 november kl 9.00

Plats: Mimer, Slottsgatan 33, Västerås

Välkomna!

För mer information, kontakta gärna:

Anders Nordstrand, VD, telefon 076-56904 06

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu