Källar- och vindsinbrott i Stockholm upp med 40 procent på ett år

Organisationen Samverkan mot Brott har presenterat en undersökning om brottsutvecklingen i Stockholmsområdet. Siffrorna visar att källar- och vindsförrådsinbrotten i Stockholm har ökat kraftigt medan lägenhetsinbrotten minskat. Undersökningen gjordes i januari 2011 . länk

Idag har de flesta källar- och vindsförråd inte något skydd mot inbrott i form av säkerhet och larm.

Nu presenterar Minilager i Stockholm AB en förvaringslösning s.k långtidsförvring, som erbjuder just kunder med behov av en säker och larmad en förvaringslösning för längre tid till en låg kostnad.

LT förvaring är en lösning för just de kunder som vill kunna förvara sina tillhörigheter tryggt och säkert istället för att ha sina saker i bostadens vanligtvis oskyddde källarförråd.

- För denna kundkategori har vi byggt speciella förvaringsutrymmen med hög säkerhetskategori. Förvaringsutrymmena är försedda med gjutjärnsdörrar och bevakning.

Dessa förvaringsutrymmen öppnas endast under våra kontorstider. Priset för denna förvaring är lägre än för våra ordinarie self-storage förråd som är tillgängliga alla dagar från tidig morgon till sen kväll, berättar VD Artur Kahn.

Vill man slippa oroa sig för inbrott i sitt källarförråd, och vill hitta en lösning som ger säkerhet till ett bra pris, så är det här en utmärkt lösning.

• Brott, juridik, rättsfrågor

• vindsförråd
  • källare
  • bevakning