Kommuniké från extra bolagsstämma 27 mars 2017

Extra bolagsstämma har idag hållits i Vicore Pharma Holding AB (publ), varvid stämman bland annat beslutade om följande.

Ändring av bolagsordningen

För att möjliggöra genomförande av styrelsens beslut om nyemission fattat den 23 februari 2017 beslutades att ändra gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier i bolagsordningen. Aktiekapitalet ska vara lägst 2 500 000 kronor och högst 10 000 000 kronor. Antalet aktier ska vara lägst 5 000 000 stycken och högst 20 000 000 stycken.

Godkännande av styrelsens beslut att emittera aktier

Beslutades att godkänna styrelsens beslut fattat den 23 februari 2017 om nyemission varigenom aktiekapitalet ökas med 750.000 kronor genom riktad nyemission av 1.500.000 nya aktier. Rätt att teckna aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma vissa utvalda strategiska och institutionella investerare. Skälen för avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att bolaget på ett skyndsamt sätt ska kunna säkerställa det kapitalbehov som bolaget har för verksamheten samt för att bredda ägandet i bolaget med strategiska och institutionella investerare.

Teckningskursen har den 23 februari 2017 fastställts till 16 kronor per aktie. Grunden för emissionskursen utgörs av ett pris fastställt genom ett så kallat private placement-förfarande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Göran Wessman, Styrelseordförande
Tel: 0708-16 14 50 eller e-mail:goran.wessman@vicorepharma.com

Nina Carlén, IR, Communication & Administration coordinator
Tel: 0763-90 94 04 eller e-mail:nina.carlen@vicorepharma.com

Denna information är sådan information som Vicore Pharma Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 mars 2017 kl 17:00.

• Göteborg

Vicore Pharma ägs till fullo av Vicore Pharma Holding AB som är ett holding-, och managementbolag noterat på Nasdaq First North. Vicore Pharma utvecklar läkemedelssubstanser som verkar genom AT2-receptorn i Renin-Angiotensin systemet. Visionen är att etablera AT2-agonister som en ny och effektiv klass av läkemedel. Vår läkemedelskandidat C21 riktar in sig mot att förbättra behandlingseffektiviteten för i första hand den svåra sjukdomen idiopatisk lungfibros. För ytterligare information se www.vicorepharma.com

Nina Carlén

Presskontakt IR, Communication and Administration Coordinator 0763-909404