Mio öppnar ny butik i Falkenberg

Mio öppnar ny butik i Falkenberg

Mio-kedjan växer genom fler etableringar under 2016. Först ut är Mio i Falkenberg som öppnar för allmänheten den 25 februari. Att växa genom nya butiker är en del i Mios strategi att öka tillgängligheten för kunder runt om i landet. Mio i Falkenberg är en del i kedjans offensiva satsning i Sverige. Det blir varuhus 67 i ordning och kontrakt är signerade för varuhus nummer 68 i Kungsbacka och nummer 69 i Ängelholm samtidigt som diskussioner pågår om ytterligare ett par varuhus under 2016.

- Vi ser en ökad efterfrågan hos våra kunder och planerar därför att fortsätta att expandera genom fler butiker i Sverige under de kommande åren, säger Mios VD, Björn Lindblad.

Mio har under de senaste fem åren byggt om 50 av de befintliga varuhusen samtidigt som man öppnat tio nya. I linje med tillväxtstrategin planeras en ökad etableringstakt kommande fem år.

- Vi är ödmjuka inför framgången, men konstaterar också att vi har en stark och uthållig tillväxt genom ett urstarkt kunderbjudande. Förra året var sjunde året i rad som Mio slog branschens index, och det var femte året i rad som vi ökade mer än dubbelt så mycket som branschen. Vi är en destination för möbler och inredning i Sverige idag och målet är att vi ska fortsätta att utvecklas och bli bättre i varje ny etablering, säger Björn Lindblad.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 60 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.

Besök gärna vår hemsida: www.mio.se

Presslager, Kungens kurva

Presskontakt Presslager