Nya ägare till Mio i Boden

Nya ägare till Mio i Boden

Mio i Boden köps av den rutinerade handlarduon Peter Löfroth och Anders Bertilsson som även äger Mio-butiken i Piteå.

De båda handlarna ser förvärvet som del i en strategisk satsning på Norrbotten. I och med köpet kommer de två butikerna att ingå i samma företag, men även fortsättningsvis vara två försäljningsställen, vilket innebär att man kommer att kunna erbjuda kunderna bättre service, snabbare hemleveranser och större lagerhållning.

- Vi vill fortsätta utveckla Mio-konceptet i Norrbotten. Förutom en ökad försäljning inom fyrkanten ser vi även en ökad försäljning på bland annat Malmfälten och i Kiruna med omnejd. Idag har vi lastbilar som levererar till dessa orter flera gånger per månad. I och med ett ökat samarbete kommer vi kunna erbjuda ännu tätare turer runt Norrbotten, säger Mio-handlare Peter Löfroth.

Peter Löfroth och Anders Bertilsson köper Mio i Boden av säljaren Stefan Lind som drivit butiken sedan 2005.De båda köparna är mer eller mindre uppvuxna i möbelbranschen, de har båda jobbat i Piteåbutiken i ungefär 18 år vardera och de tog över efter sina respektive fäder. Butiken i Piteå som idag har ca 15 anställda har funnit sedan 1930 och Boden som har ca 12 anställda har funnits sedan 1945.

För ytterligare information vänligen kontakta: Mio-handlare Peter Löfroth 0911-66403 peter.lofroth@mio.se ellerMios VD Björn Lindblad 0708-484131 bjorn.lindblad@mio.se

Regioner

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 60 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.

Besök gärna vår hemsida: www.mio.se