Ols-gruppen investerar ytterligare och förvärvar Mio i Mora och Östersund

Ols-gruppen investerar ytterligare och förvärvar Mio i Mora och Östersund

Ols Möbler AB som idag driver Mio-butiker i Östergötland förvärvar både Mio-butiken i Mora samt i Östersund. "Vi är stolta över den investeringsvilja vi ser hos våra entreprenörer", säger vd Björn Lindblad.

Nu står det klart att Ols Möbler AB, som idag driver Mio-butiker i Östergötland och Södermanland, förvärvar Mio-butiken i Mora samt i Östersund. Ols Möbler AB har en lång tradition av möbelhandel och är ett familjeföretag som varit verksamma i över 130 år. Företaget ägs och drivs av Jonas och Anders Ohlsson som är fjärde generationens möbelhandlare i familjen och femte generationen har redan börjat sin bana i verksamheten.

Förvärvet av Mio-butiken i Mora och Östersund blir ett spännande tillskott och för Jonas och Anders är det viktigt att förena Mora- och Östersunds-butikernas kultur med den starka entreprenörskraften som finns i Ols-gruppen och dess butiker idag.

- Vi är väldigt glada och stolta över att få ta över den verksamhet som butikscheferna i de respektive butikerna byggt upp tillsammans med medarbetare och ägare. Butikerna är ett spännande tillskott med sin närhet till fjällvärlden i och med den starka hemestertrend som råder i landet. Marknaden är superhet och vi ser stor utvecklingspotential i närområdet, säger ägare av Ols-gruppen Anders Ohlsson.

- Det är tacksamt att tillsammans med framstående entreprenörer driva Mio framåt och vi är väldigt stolta över den investeringsvilja som finns i företaget, säger vd Björn Lindblad.

I och med förvärvet köper även Ols-gruppen fastigheten i Mora som är på totalt 3280 kvm, samt två fastigheter i Östersund som är på totalt 4250 kvm och butiken blir butiksgruppens sjätte och sjunde butik. Tillträde sker 1 maj 2022.

Regioner

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i nära 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.