Misa AB är en av finalisterna till "Visa vägen 2012"

Misa är en av de tre finalisterna till " Visa vägen 2012" i kategorin arbetsgivare.
Samhall delar varje år ut ”Visa vägen”-priset till de som gjort mest för att öppna arbetsmarknaden för personer med funktionsnedsättning. Juryn har nu enats om tre arbetsgivare som går till final utifrån de 100 nominering som inkommit. Kriterierna är bland annat att arbetsgiivaren ska vara nytänkande och att satsningen ska vara utvecklande för både företag och individen.

Den 21 november utses vinnaren på "Visa vägen galan" som hålls på Hotel Rival.

För mer information kontakta:
Stefan Lahti, vd, Misa AB mobil 073-3160363

Taggar

Misa erbjuder arbetsinriktad daglig verksamhet/sysselsättning för människor med funktionsnedsättning. Vår grundidé är att alla människor kan delta i samhälls- och arbetslivet med rätt stöd. Misa har omkring 180 anställda och finns i Göteborg, Stockholm, Skåne, Södertälje, Uppsala och Västerås. Våra kunder är främst kommuner, Jobbtorg i Stockholmsstad och Arbetsförmedlingen. Mer info: www.misa.se

Stefan Edwall

Presskontakt Marknadschef 0738016136
Camilla Gabrielli

Presskontakt Marknadskoordinator Corporate design, Sociala medier, Webbmaster, PR, Event 0709-921481

Vi vet att personer med funktionsnedsättning kan delta i arbetslivet med rätt stöd

Misa vänder sig till personer som har en önskan om att få arbeta och har svårigheter att på egen hand ta sig fram i arbetslivet. Vi arbetar med att matcha personens resurser och positiva egenskaper med passande arbetsplats och arbetsuppgifter. Vår ambition är att möjliggöra en anställning i de fall personen har det som mål. Vår grundidé är att alla som vill kan delta i arbetslivet med rätt stöd.
.

Misa AB