Gå direkt till innehåll
Ulrika Malm, Länsförsäkringar, överlämnar checken till Magnus Idebro på Missing People

Missing People fick flest gillande

När Länsförsäkringar i Södermanland skulle skänka sin Julgåva 2021 till välgörande ändamål tog de allmänheten och sociala medier till hjälp.

Tre kandidater valdes ut och på Facebook fick folk rösta på sin favorit.

Flest gillande fick Missing People som därmed fick julgåvan och ett bidrag på 16 000 kr.

I sju dagar pågick omröstningen på Facebook.

När det hela var avgjort, och rösterna räknats, hade Missing People Sörmland fått dubbelt så många gillande som de andra två finalisterna, Vaccine Forward Sörmland och Stadsmissionen i Eskilstuna och Nyköping.

– Det är förstås extra kul att det är folket som varit med och röstat fram oss. Vilken fantastiskt fin julklapp, säger Magnus Idebro, verksamhetsledare i Region Öst av Missing People, och berättar att bidraget oavkortat går rakt in till lokalavdelningen av organisationen och till material och hjälp vid olika sökinsatser.

Länsförsäkringar Södermanland har i många år delat ut sin Julgåva på 16 000 kr till en organisation eller förening som hjälper behövande.

– Jag är stolt och glad över att få jobba med insatser och engagemang som går tillbaka till behövande i vårt Sörmland. Det är extra roligt när våra följare är med och avgör vilken organisation som ska få årets julgåva, säger Ulrika Malm, kommunikatör och ansvarig för kampanjen på Länsförsäkringar Södermanland.

Missing People är en rikstäckande sökorganisation, där region Öst är en av tjugotalet regionala avdelningar. I fjol hade organisationen totalt 554 ärenden att hantera där Öst hamnade på fjärde plats i statistiken efter Stockholm, Skåne och Göteborg. Totalt genomförde Missing People under fjolåret 454 olika sökinsatser runt om i Sverige.

Samuel Persson, styrelseordförande i Missing People, hyllar Länsförsäkringar i Södermanland för deras ovanliga initiativ och önskar att fler företag i framtiden stöttar seriösa ideella hjälporganisationer och föreningar på liknande sätt.

För intervju eller ytterligare information kontakta:

Magnus Idebro, verksamhetsledare Missing People, Region Öst, 070-343 54 44, magnus.idebro@missingpeople.se

Claes Salomonsson, pressansvarig Missing People centralt, 070-810 24 02, claes.salomonsson@missingpeople.se

Ämnen

Missing People är en svensk rikstäckande ideell organisation som hjälper anhöriga och polis med att publicera efterlysningar och arrangera sökinsatser efter försvunna personer. Vi söker för att rädda liv, men också för att ge anhöriga stöd. Vi har 90-konto och är medlemmar i Giva Sverige. Vill du veta mera om vår verksamhet, bli bidragsgivare eller anmäla dig till vårt sökarregister gå in på vår hemsida www.missingpeople.se

Anna Selberg

Presskontakt Vice ordförande och presskontakt, Missing People Sweden. 0707638154

Vi hittar människor.

Missing People är en svensk rikstäckande ideell organisation som hjälper anhöriga och polis med att publicera efterlysningar och arrangera sökinsatser efter försvunna personer. Vi söker för att rädda liv, men också för att ge anhöriga stöd. Vi har 90-konto och är medlemmar i Giva Sverige. Vill du veta mera om vår verksamhet, bli bidragsgivare eller anmäla dig till vårt skallgångsregister gå in på vår hemsida www.missingpeople.se

Missing People Sweden
Arenavägen 29