Välkommen Urban Jönstrand, ny säljare i västra Sverige

Urban Jönstrand

Bor du i västra Sverige och är verksam inom värme, ventilation och kyla är det möjligt att du redan har träffat Urban Jönstrand. Han har nämligen lång erfarenhet som säljare för andra varumärken i branschen. Med sitt breda kunnande är han det perfekta tillskottet till Mitsubishi Electrics säljteam i Västsverige.

Det har gått dryga halvåret sedan Urban började på Mitsubishi Electric när vi når honom på kontoret i Göteborg. Närmast kommer han från en tjänst som säljare på Daikin där han jobbade både med produkter för kommersiella kunder och privatkunder. Dessförinnan var han tio år på Kinnan AB som bland annat var distributör för Panasonic. Här har vi med andra ord en person som är väl insatt i branschen och de frågor som återförsäljare och installatörer ställs inför.

Så hur känns det nu efter ett tag på nya jobbet och vad består arbetsuppgifterna av?

– Det är en kul utmaning att jobba med ett så känt och välrenommerat företag som Mitsubishi Electric, som också har en stor bredd på produkter. Jag arbetar som resande säljare för ett distrikt som omfattar västra Sverige, runt Skaraslätten och upp till Värmland. Vi är tre säljare som tillsammans täcker den här regionen. Vårt arbete går ut ge support till återförsäljare och installatörer kring projekt, produkter och installationer, säger Urban Jönstrand.

Träffa kunder bland det mest givande

Många av kunderna som han nu är i kontakt med känner han till sedan tidigare arbeten i samma geografiska områden. Att träffa kunder är något han verkligen uppskattar.

– Efter den tid som har varit med pandemin är jag extra sugen på att komma ut och göra besök på plats. Det är en sak att ha telefonmöten, men roligast och effektivast är att träffas i verkligheten. Jag tycker om att vara på plats, få se ritningar och höra om vad som är på gång, säger Urban.

Har du ett projekt som du tror att Mitsubishi Electric kan hjälpa till med, eller är du återförsäljare i Västsverige och vill träffa Urban? Slå en signal på 070-569 01 19 eller mejla honom på urban.jonstrand@se.mee.com.

Fem snabba fakta om Urban Jönstrand

Börjar alltid arbetsdagen med: Kolla mejlen med en kaffe.

Dold talang: Jag har ett konstigt minne för detaljer.

En person som jag skulle vilja träffa: Ja du, GW Persson är nog en intressant person att lyssna på.

På fritiden gör jag detta: Oj, många saker men jag pysslar gärna i trädgården eller snickrar. Jag gillar också att fiska – och att vara med min familj givetvis.

Vad inte alla vet om mig är att: Jag är väldigt nyfiken!