Mitsubishi Electric aviserar sin största produktlansering någonsin på ISE 2009

Största introduktionen i Europa
Mitsubishi Electric kommer att under ISE2009 introducera ett aldrig tidigare skådat antal nya produkter. Sortimentet spänner över hela Mitsubishi Electrics sortiment av professionella dislayprodukter. Det blir det största antal nya produkter som företaget introducerat på en europeisk mässa vid ett och samma tillfälle. Bland denna mängd av nylanseringar märks en helt ny generation av displayväggskuber, en helt ny 10 mm LED-skärm designad för krävande digital signage installationer, två nya professionella LCD-skärmar och en uthyrningsversion av Mitsubishi Electrics "plug-and-play" LED-skärm; Resolia.

SeventySeries displayväggskuber
Mitsubishi Electric kommer officiellt lansera sin nästa generation displayväggskuber under ISE2009. Den nya serien kuber "SeventySeries", bygger vidare på företagets framgångsrika serie av kubprodukter, av vilka det installerats över 35000 stycken världen över. Den nya SeventySeries är helt anpassningsbar. Förutom en mängd funktioner erbjuder produkten även valbara kabinettyper, projektionsenheter och färghjul. Det ger möjlighet att välja de enheter som exakt matchar användarens kravspecifikation och behov. Den nya SeventySeries erbjuder också inbyggd signalprocessering. Det gör det möjligt att bygga sofistikerade displayväggslösningar utan att behöva använda extern hårdvara. En variation av olika insignaler kan väljas, och varje kub kan visa upp till sex olika källor i olika konfigurationer.

Under ISE2009 kommer Mitsubishi Electric att visa de nya SeventySeries kuberna tillsammans med ett egenutvecklat Video-over-IP system som tillåter multipla videoströmmar, från t.ex. ett CCTV-system, att distribueras via LAN, avkodas och visas i sin naturliga storlek.

Mitsubishi Electrics har redan ett grundmurat gott rykte om att erbjuda pålitlighet och lägsta möjliga driftkostnader. Med den nya serien produkter har Mitsubishi Electric gjort ytterligare förbättringar på flera områden: livslängden på flera komponenter, såsom färghjul och fläktar, har radikalt förlängts. Dessutom har Mitsubishi Electrics unika automatiska lampväxlarsystem förbättrats och blivit ännu snabbare.

Produkter anpassade för digital signage
Digital signage är ett område som blir en allt viktigare del av Mitsubishi Electrics affärer globalt sett. På ISE2009 kommer företaget att uppvisa ett antal produkter som är anpassade för, och riktade mot, detta snabbt växande område. Mitsubishi Electric har nyligen aviserat introduktionen av två nya stora format i sin serie av professionella LCD-monitorer. Dessa kommer nu att premiärvisas på ISE2009. De nya displayerna, som är i storleken 52-tum respektive 65-tum, är båda i full-HD utförande med en upplösning på 1920x1080 pixlar. De har en kontrast på 2000:1 och en superb bildkvalitet. 65-tumsmodellen finns även i ett utförande för stående montage, så kallat porträttformat, framför allt med tanke på publika installationer för information och reklam.

LED skärm för krävande utomhusinstallationer
Mitsubishi Electric kommer också att premiärvisa ett flertal nya LED-produkter under ISE2009. Här finns den nya 10 mm utomhus produkten, ODT10, att beskåda. De flesta utomhusprodukter har hittills varit byggda kring en så kallad Delta eller Quad konfiguration för LED-elementen. ODT10 däremot använder en högkontrasterande SMD-lösning liknande den som används i Mitsubishi Electrics högpresterande 4 mm respektive 6 mm skärmar för inomhusbruk. Resultatet blir en utomhusskärm med en oslagbart klar och färgkorrekt bild. Högsta detaljåtergivning och skärpa erhålls också, även på nära håll. Utmärkt ljusstyrka och kontrast gör ODT10 lämplig för prestigefyllda och arkitektoniskt krävande utomhusinstallationer på t.ex. köpcentrum, flygplats- och tågstationsterminaler och liknande platser där en LED-skylt behöver pryda sin plats.

Uthyrningsversion av Mitsubishi Electrics Resolia
På ISE2009 visar Mitsubishi Electric också för första gången en uthyrningsversion av sin Resolia. En SMD inomhus LED-skärm, 140-tum i plug-and-play utförande som visades för den europeiska publiken första gången på ISE2008. Resolia, med sin smidiga singelmodulkonstruktion, är en flexibel högkvalitets LED-skärm idealisk för montering på vägg eller stativ. Den nya hyresversionen av Resolia bibehåller sin flexibilitet, men är konstruerad för att delas i två halvor. Detta för att underlätta transport. Resolian är enkel att montera ihop, och är redo att användas igen inom några få minuter.

Bland de andra nya LED-produkter som visas kan nämnas en ny "high definition display controller" för Mitsubishi Electrics LED-skärmar. Den möjliggör naturlig full-HD prestanda med ett minimum av inställnings- och konfigurationsarbete.

Mer information och detaljer kring ovanstående och andra produkter som Mitsubishi Electric visar på ISE 2009 kommer inom kort att finnas tillgängliga på Mitsubishi Electrics webbsida och på www.MitsubishiDisplayEngineering.com.