MITSUBISHI ELECTRIC ERBJUDER PROJEKTOR MH2850U MED DICOM® SIMULERING

MITSUBISHI ELECTRIC ERBJUDER PROJEKTOR MH2850U MED DICOM® SIMULERING

Mitsubishi Electrics nya data/video projektor MH2850U med SXGA+ upplösning är framtagen speciellt för användning i medicinska applikationer.

Projektorn erbjuder DICOM® simulering
MH2850U erbjuder både "Clearbase" och "Bluebase" DICOM® (Digital Imaging and Communications in Medicine) simulering. Dessa funktioner ger exakt återgivning av detaljer och färgdjup vid granskning och bedömning av såväl röntgenplåtar som skannade bilder från exempelvis datortomografi och magnetröntgen.

Avsedd för medicinska applikationer
Projektorn är speciellt utvecklad för att projicera bilder i DICOM® simulering. Den är därför ett naturligt val för användning vid medicinsk utbildning och bedömning av röntgenbilder inför operationer. Clearbase och Bluebase funktionerna tillsammans med den höga upplösningen (1400x1050 pixlar) återger även förstorade partier av röntgenbilden klart och detaljrikt.

Linser som tillval
Som tillval erbjuder Mitsubishi Electrics MH2850U en serie linser för att lätt kunna anpassa projektorns placering vid installation. Det gör att den passar i rum av olika storlek och miljöer inom medicinsk utbildning, samt konferensrum på till exempel sjukhus och vårdcentraler.

Korrekt återgivna färger
MH2850U har försetts med en LCD-panel av inorganic typ för att förhöja projektorns livslängd. Panelen bidrar också till att ge mer naturtrogna och jämnt återgivna färgnyanser. För att underlätta vid byte av lampa, har projektorn lampaccess från sidan. Det innebär sparad tid då projektorn inte först måste monteras ner innan lampbyte. Lampans placering på sidan bidrar också till en bättre kontroll av lampans temperatur, vilket förlänger lampans livslängd. I eco läge uppgår lampans brinntid till upp till 5000 timmar.

Nätverkskontroll
Ljusstyrkan ligger på 3100 ansi lumen, vilket ger en klar bild även i miljöer med omgivande ljus. Ljudnivån är låga 29dB i eco läge. MH2850U kan kontrolleras via nätverk (RJ45) och styras via RS232. Projektorn är även försedd med en kraftig bygel på baksidan. Den gör det möjligt att låsa fast projektorn för att försvåra stöld i ett obevakat rum.

Anslutningar
DVI-D, VGA, komponent-, komposit- och S-video, LAN (RJ45), RS-232C, USB för muskontroll och variabelt ljud ut.

Mått: 333x125x272 mm
Vikt: 4,9 kg