Mitsubishi Electric firar 90-årsjubileum

Mitsubishi Electric firar 90-årsjubileum

Tokyo den 31 januari, 2011 - Mitsubishi Electric Corporation (Tokyo: 6503) tillkännagav idag att man kommer att fira sitt 90-årsjubileum den 1 februari 2011.

"Inför vårt kommande 100-årsjubileum, kommer Mitsubishi Electric behålla sin starka övertygelse om att ständig förändring har sin källa i nya värderingar", säger Kenichiro Yamanishi, verkställande direktör och koncernchef för Mitsubishi Electric Corporation. "Mitsubishi Electric kommer att kombinera nya idéer med den visdom vi samlat under 90 års erfarenhet av att positionera oss som ett globalt, ledande grönt företag, som berikar samhället med teknologi."

"Den samlade värderingen av företagets slogan ’Changes for the better’ såväl som vår miljöslogan ’Eco Changes’ innefattar båda att vi måste förändras inifrån och anpassa oss till att göra saker bättre”, tillade han. "Med dessa begrepp i åtanke, kommer varje Mitsubishi Electric företag produktivt bidra till sin industri och samhället som helhet."

Inför högtidlighållandet av 90-årsjubiléet, har Mitsubishi Electric utformat en logotyp som innefattar företagets mål att bli ett globalt, ledande grönt företag, som berikar det egna samhället med teknologi. Denna logotyp kommer att användas globalt i hela Mitsubishi Electric koncernens verksamhet.

90 år av Mitsubishi Electric
Mitsubishi Electric grundades 1921 som en spin-off av Mitsubishi Shipbuilding Company’s electric factory. I en ständigt föränderlig värld, har Mitsubishi Electric-gruppen haft fortsatt fokus på att bidra till samhället genom teknologi. Koncernens affärsidé, som reviderades vid 80-årsjubileumet under 2001, understryker denna anda av bidragande: Mitsubishi Electric koncernen kommer kontinuerligt förbättra sin teknik och sina tjänster genom att tillämpa kreativitet i alla delar av sin verksamhet. Genom sitt breda sortiment av högkvalitativa produkter och tjänster för hem, kontor, fabriker, social infrastruktur och även rymdsystem, strävar Mitsubishi Electric till att förbättra livskvaliteten genom hela samhället.

Om Mitsubishi Electrics 90-års logotyp
Siffran "90" kombineras med en bild som representerar både ett "löv", som symboliserar miljö, och en "vinge" som karaktäriserar företagets väg mot de kommande tio åren. Den gröna färgen ger uttryck för företagets fortsatta engagemang för miljön och livskvaliteten.

Om Mitsubishi Electric
Med 90 års erfarenhet av att tillhandahålla tillförlitliga och högkvalitativa produkter till både företagskunder och vanliga konsumenter världen över, är Mitsubishi Electric Corporation (Tokyo: 6503) erkänt världsledande inom tillverkning, marknadsföring och försäljning av elektriska och elektroniska produkter inom information och kommunikation, rymdforskning och satellitkommunikation, hemelektronik, industriteknik, energi, transport och byggnadsutrustning. Bolaget redovisade en omsättning för koncernen på 3,353.2 miljarder yen (US $ 36,1 miljarder *) under räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2010. För mer information besök http://www.MitsubishiElectric.com
* Vid en växelkurs på 93 yen för den amerikanska dollarn, den växlingskurs som gavs av Tokyo Foreign Exchange Market den 31 mars 2010.