Mitsubishi Electric lanserar designad luftvärmepump: Kirigamine ZEN

Mitsubishi Electric lanserar designad luftvärmepump: Kirigamine ZEN

Nu lanserar Mitsubishi Electrics den nya designluftvärmepumpen Kirigamine ZEN. Med sin supertunna innedel på endast 19,5 cm och sin strömlinjeformade luxuösa design smälter den diskret in i ditt hem. Luftvärmepumpen har redan mottagit ett designerpris för sin snygga design!

Veckotimer, fläktläge, låg ljudnivå, nordiskt anpassad och snygg design är några av fördelarna med ZEN, att den kan ställas in på 10-graders underhållsvärme gör den också lämplig för fritidshusägare. Under drift syns knappt någon märkbar förändring vilket gör att den bibehåller sin tunna diskreta design. Innedelen kommer i färgerna svart, vitt och silver med silverslipade kanter för ett sofistikerat och elegant utseende. Även den tillhörande fjärrkontrollen är självklart designad och skapad med den bästa av japansk teknik.

Kirigamine ZEN har tilldelats iF Design Award 2011 som är ett prestigefyllt produktdesignpris som delas ut till produkter med tilltalande design. Priset har delats ut sedan år 1953 och bland de kriterier som produkten ska uppfylla finns miljöpåverkan, funktionalitet, designkvalitet och materialval. Något som uppenbart de 35 internationellt erkända produktdesignare som sitter i juryn är överens om att ZEN uppfyller.

Kirigamine ZEN har utvecklats vid Mitsubishi Electrics egna anläggningar i Japan vilket borgar för kvalitet på högsta nivå. Energieffektiviteten som den bidrar till sänker dina värmekostnader och genererar en behagligare inomhusmiljö.

Från och med den 1:a februari 2011 finns Kirigamine ZEN till försäljning på den svenska marknaden. Med denna produkt breddar Mitsubishi sitt värmepumpsutbud och erbjuder nu alla värmepumpar marknaden efterfrågar.