Mitsubishi Electric lanserar EW330U och EX320U i sitt sortiment av prisvärda standardprojektorer

Styrbar via LAN
Mitsubishi Electrics nya EW330U och EX320U dataprojektorer är väl anpassade för att använda i skolor eller konferensrum av standardformat. Projektorerna kan anslutas till ett nätverk via RJ‑45. Med hjälp av Crestrons mjukvara och RoomView/e-Control applikationer, kan man övervaka ett system med upp till 250 st projektorer samtidigt. Mjukvaran erbjuder möjlighet att exempelvis stänga av eller sätta på respektive projektor, byta källa och övervaka lamptider på samtliga inkopplade projektorer. Projektorerna är även försedda med en ingång för RS-232C, som ger dig möjlighet att styra projektorn från styrsystem eller knappaneler.

Inget behov av mörkläggning
Både EW330U och EX320U erbjuder en ljusstyrka på 3000 ansi lumen. Det gör de lämpliga även för upplysta miljöer utan att behöva dämpa belysningen i lokalen.

Lågt fläktljud
Bakgrundsljud från en projektor kan vara störande. Ljudnivån i EW330U respektive EX320U är lägre än en viskning med 28 dB i lågläge. Det ger en behaglig arbetsmiljö utan irriterande surr från projektorn.

En bra investering
Livslängden på lampan i både EW330U och EX320U är upp till 5000 timmar i lågläge. Lång brinntid på lampan är en uppskattad egenskap eftersom det innebär färre byten av lampa och lägre omkostnader på sikt. Med en brinntid för lampan på upp till 5000 timmar erbjuder Mitsubishi Electric en av de absolut längsta brinntiderna på marknaden.

Många ingångar
Projektorerna är försedda med dubbla VGA ingångar och en HDMI ingång. Det gör att man enkelt kan installera projektorn i de flesta installationer utan extern utrustning.

Låg strömförbrukning
I stand-by läge drar dessa projektorer mindre än 1 W. Det spar omkostnader samtidigt som den låga strömförbrukningen bidrar till en bättre miljö.

Visa material i 3D
Både EW330U och EX320U är 3D Ready. Det innebär att du med dessa projektormodeller kan visa material som är gjort för att visa i 3D. För att uppleva den tredimensionella bilden krävs att du har ett par speciella glasögon.

6-segments färghjul
Färghjulet med 6 segment i EW330U och EX320U har förutom de tidigare färgerna röd, grön, blå och vit även ett gult och ett cyanfärgat segment. Det ger ett bredare spektrum av färger i bilden.

Många ingångar
Båda modellerna är försedda med dubbla VGA ingångar och en HDMI ingång. Det gör att du enkelt kan installera projektorn i de flesta installationer utan extern utrustning.

Anslut ett ljudsystem
För en bättre upplevelse har du möjlighet att ansluta ett ljudsystem till projektorn. Att tillföra bra ljud ger din presentation ytterligare en dimension.

Projicera direkt på väggen
Det är kanske inte alltid det finns en duk att projicera på. Därför har Mitsubishi Electric försett EW330U och EX320U med en förinställd justering för väggfärg. Man kan välja mellan beige, blå, grön och rosa väggfärg, alternativt black board eller whiteboard. Projektorn ger då en mer korrekt färgåtergivning i bilder som du projicerar på en färgad vägg.

Portabel eller fast?
Med en vikt på 2,5 kg är EW330U och EX320U smidiga projektorer som är lätta att flytta mellan olika rum. Har du inget behov av att flytta runt projektorn, kan du självklart montera den i en fast installation.

Minska risken för stöld
Både EW330U och EX320U är försedd med en öppning för Kensington lås på baksidan samt en bygel. Det ger dig möjlighet att låsa fast den med en kedja eller wire. Du minskar på så sätt risken för stöld av projektorn i ett obevakat rum.

Wide- och standardformat
Det som skiljer de två modellerna åt är deras upplösning.
EW330U: 1280x800 pixlar (WXGA)
EX320U: 1024x768 pixlar (XGA)

Övriga funktioner

• Crestron och AMX Device Discovery kompatibel