Mitsubishi Electric utökar sitt sortiment av hemmabioprojektorer med två full hd modeller – HC3200 och HC3900

HC3200 och HC3900 är här!
Mitsubishi Electrics hemmabioprojektor HC3800 har fått två syskon.

• HC3200 som är en perfekt instegsmodell till ett förmånligt pris.
  • HC3900 med en ljusstyrka på 3000 ansi lumens är avsedd för normalbelysta vardagsrum. Den passar också utmärkt i den mer krävande sportbar miljön.

Båda modellerna erbjuder 1080p upplösning, HDMI anslutning och upp till 5000 timmars brinntid på lampan.

Optik med glaslinser
HC3200 och HC3900 har båda en HD-optik där alla linser är helt i glas. Optiken består av totalt 14 st (HC3900) respektive 13 st (HC3200) glaslinser monterade i 4 kluster som ger perfekt fokus i bilden. Optiken erbjuder också 1.5x zoom vilket gör det enkelt att justera bildstorlek på duken.

Lågt fläktljud
Både HC3200 och HC3900 har en ljudnivå på 25 dB i lågläge. Den låga ljudnivån gör att man slipper bli störd av bakgrundsljud från projektorn.

Bättre kontrast
Båda modellerna är försedd med ett DMD chip med +/-12 graders lutning på speglarna mot tidigare +/-10 grader. Den större vinkeln reducerar läckande ljus, ger högre kontrast och ett större djup i bilden. HC3200 är dessutom försedd med det senaste 0.65 DMD chipet som har mindre mellanrum mellan speglarna. Då det gör chippet mindre än tidigare versioner kräver det en mindre öppning och släpper därför igenom mindre spilljus.

Snabbare signalbehandling
HC3200 och HC3900 är försedda med en 10-bitars DDP3021 drivkrets till DMD-chipet. Den snabba signalbehandlingen ger en närmare 4 gånger så stor gradering jämfört med en 8-bitars drivkrets. Det ger en jämnare toning i bilden, speciellt i mörka partier.

Separat färgjustering
HC3200 och HC3900 ger dig möjlighet att justera färgerna röd, grön, blå, cyan, magenta och gul separat. Du justerar då mättnad och färgnyans per färg utan att påverka färgbalansen i hela färgspektret. Det ger mer korrekt återgivna färger.

2.35:1 anamorfisk lins kompatibel
Båda projektorerna har en funktion som gör det möjligt att använda dem med en anamorfisk lins för att visa 2.35:1 format, så kallad cinema-scope. Funktionen gör det möjligt att expandera bilden. Vid expanderad bild slipper man svart över och under bilden som man får utan den anamorfiska linsen. Alternativt visar projektorn vanligt 16:9 format utan expandering då anamorfiska linsen är monterad.

• Trigger utgång – för att koppla en motorstyrd duk till projektorn
  • Bakbelyst fjärrkontroll – du ser vad du gör utan att behöva tända lampan
  • BrilliantColor™ – en färgförbättringsteknik som ger intensivare färger
  • Strömförbrukning: I Stand-by drar projektorn mindre än 1W