Folksam BRA VAL

Mitsubishi Electrics luft-luftvärmepumpar Hero och Ninja samt bergvärmepumpen Geodan utsedda till Folksams Bra Val

Det blev full pott till Mitsubishi Electric i Folksams senaste test av värmepumpar. Alla tre granskade värmepumpar från företaget utnämndes till Bra Val. Den märkningen fick endast 29 av 76 värmepumpar.

Folksam har jämfört 76 värmepumpar från olika tillverkare utifrån fyra kriterier: effektivitet, miljö, funktion och garanti. De konstaterar att utvecklingen inom värmepumpstekniken har gått snabbt framåt jämfört med deras granskning från 2016. Dagens värmepumpar är både energisnålare och innehåller fler funktioner.

Tre värmepumpar från Mitsubishi Electric ingår som sagt i Folksams test, och alla tre har belönats med märkningen Bra Val. Produktchefen Daniel Ehrnsten ser Folksams utmärkelse som ett kvitto på Mitsubishi Electrics marknadsledande position, inte minst inom segmentet luft-luftvärmepumpar.

– Jag gläds åt att Folksam har bekräftat de vi redan vet, att Hero och Ninja är oslagbara val för den som ska köpa en luft-luftvärmepump. De är tysta och energieffektiva, och dessutom mycket populära bland våra kunder, säger Daniel Ehrnsten, produktchef för affärsområdet RAC/PAC klimatprodukter.

Geodan, en prisvärd bergvärmepump

Inom segmentet bergvärmepumpar har Mitsubishi Electric uppstickaren Geodan, en prisvärd bergvärmepump exklusivt framtagen för konsumenter på den nordiska marknaden.

– Geodan är en av våra nykomlingar i produktfamiljen som bygger på väl beprövad teknik och har en gedigen konstruktion. Sedan över tio år tillverkar vi bergvärmepumpar för de mest krävande miljöerna, till exempel köpcentrum och industrin. Det är den tekniken och det kunnandet som gått rakt in i Geodan, säger Johanna Löwenborg, produktchef för affärsområdet Bergvärmepumpar.

Information om produkterna:

Luft-luftvärmepumpen Hero

Luft-luftvärmepumpen Ninja

Bergvärmepumpen Geodan

Information om Folksams Bra Val:

På Folksams hemsida kan du läsa mer testet.

Mitsubishi Electric är en global ledare inom forskning och tillverkning av elektriska produkter som används inom kommunikation, hemelektronik, industriteknik, energi och transport.

Mitsubishi Electric Sverige tillhör Mitsubishi Electric B.V. och ansvarar för försäljning och support av egna klimatprodukter, såsom värmepumpar och luftkonditionering, i Sverige, Finland, Danmark och de baltiska länderna.

Huvudkontoret ligger i Stockholm med säljkontor i Göteborg och Lund. I Norden har företaget varit verksamma i mer än 30 år och har över 60 personer anställda.

www.mitsubishielectric.se