NYA DISPLAYPRODUKTER I MITSUBISHI ELECTRICS MONTER PÅ LLB-MÄSSAN 2009

NYA DISPLAYPRODUKTER I MITSUBISHI ELECTRICS MONTER PÅ LLB-MÄSSAN 2009

Mitsubishi Electric presenterar flera nya displayprodukter på årets LLB mässa.

1) En helt ny serie displayväggskuber
2) En mjukvara för uppspelning av digitalt media
3) En ny slimmad 52-tums LCD-skärm

1) Displayväggskuber - nya Seventy Series

På ISE2009 hade Mitsubishi Electric världspremiär för sin nya serie av displayväggskuber, den så kallade "Seventy Series" generationen. Nu visar Mitsubishi Electric upp dessa produkter för den skandinaviska publiken på LLB 09.

Smart 7
Mitsubishi Electric har lång erfarenhet från utveckling och tillverkning av system för stora displaylösningar, och vi är idag världsledande på detta område. Med denna nya generation av displaykuber tar vi ytterligare steg på vägen mot oöverträffad bildkvalitet och driftsäkerhet. Det gäller även i extremt krävande applikationer.

Mitsubishi Electrics ingenjörer har fokuserat på 7 stycken särskilt viktiga parametrar.
Vi kallar dem "Smart 7".

• intelligens
  • flexibilitet
  • redundans
  • slitstyrka
  • intern processering
  • autobalansering
  • enkel installation

Smart 7 parametrarna har gjort det möjligt att ta ett stort steg vidare i utvecklingen av dessa produkter.

Snabb justering och lång livslängd
Den tidigare så tidsödande och tålamodskrävande proceduren med geometrijustering av varje enskild enhet, är med de nya displayväggskuberna ersatt av en automatiserad lösning. En speciell mjukvara hjälper till med justeringen och en grupp på fyra kuber tar inte stort mer än 20 minuter att justera in.

Utöver detta har livslängden på ingående slitage delar såsom fläktar och färghjul blivit avsevärt förbättrad. MTBF för dessa komponenter är numera marknadsledande 100000 timmar.

Brett urval
Displaykuberna finns i ett antal olika utföranden med avseende på storlek, upplösning och lampbestyckning. Dessutom har Mitsubishi Electric ett brett urval av så kallade "Front maintenance" produkter. Eftersom all kabeldragning och underhållsarbete sker framifrån på dessa, installerar du dem direkt mot vägg. Det gör att de kräver mindre utrymme.

Möjligheten till internprocessering av bildsignalen gör att den traditionellt använda externa bildcontrollern/processorn kan utelämnas i många applikationer.

Många användningsområden
Från att ha varit en produkt framförallt använd i kontrollrum av olika slag tar nu Mitsubishi Electrics displaykuber steget in på andra marknader såsom:

• medicinska applikationer för visning av till exempel röntgenbilder
  • företagsprofilering i entréer
  • receptioner, foajéer och liknande
  • digital signage
  • informationssystem

2)
Ny programvara för digital signage, information och event lösningar

I Mitsubishi Electrics monter på LLB 09 kan du se den i Sverige utvecklade mjukvarulösningen Play-Out. Mjukvaran är avsedd för den kraftigt växande marknaden för visning av digitalt media.

I Mitsubishi Electrics produkt Play-Out finns ett kompetent och lättanvänt verktyg som hjälper dig att förmedla ditt digitala budskap. Det gäller både rörlig information eller stillbilder och oavsett om du har 1 eller 100 bildskärmar. Play-Out är försedd med ett modernt och lättbegripligt gränssnitt för ett enkelt handhavande. Det kan göra att de lösningar du hittills stött på kan framstå som begränsade, onödigt kostsamma och svåra att använda.

Play-Out hanterar de mest kända professionella filtyperna för bild och video. Det senare i full HD 1080p om du vill. Den fungerar med alla typer av displayprodukter, och hanterar enkelt olika upplösningar mellan olika skärmar i ett system. Du kan välja att "streama" informationen eller att på ett mer traditionellt sätt jobba med en mediaspelare i form av en standard PC för respektive skärm. Du väljer det som passar bäst för den lösning som just du behöver.

Från och med nu lanseras Play-Out globalt av Mitsubishi Electric. Den kan således översättas till flera olika språk.

3) Elegant 52 tums professionell LCD-skärm med slimmad ram och full HD upplösning

En helt ny LCD-skärm har just anlänt till marknaden. Den är elegant designad och tekniskt fullgången och går under benämningen MDT521S.

MDT521S är en äkta full HD skärm i storleken 52 tum avsedd för professionellt bruk. LCD-skärmen är ljusstark och med hög kontrast. Förutom installation i de vanliga positionerna för landskap och porträtt, kan MDT521S även installeras liggande med skärmen uppåt. Det gör denna skärm till ett utmärkt val för alla typer av prestigefulla installationer. Skärmen har en tunn ram på bara 19 mm. Det gör också att installationer med så kallad tiling, då man monterar flera skärmar tätt ihop, blir väldigt imponerande.

MDT521S är försedd med en stor mängd finesser och funktioner som gör den till ett utmärkt val för mer krävande applikationer.

• inbyggd CAT5 receiver
  • stöd för långa kabellängder
  • automatisk ljusjustering för optimal bildupplevelse
  • schemaläggning av till och frånslag
  • bild-i- bild, bild-på-bild och bild sida-vid-sida
  • ett brett justeringsområde för färgtemperatur
  • individuella färgjusteringsmöjligheter för såväl R, G, B, C, M och Y

Detta är funktioner som den medvetne användaren kommer att uppskatta.

Mitsubishi Electric önskar dig hjärtligt välkommen på ett besök i vår monter C10 för en titt på våra nya displayprodukter!