PROFESSIONELL LCD MONITOR FRÅN MITSUBISHI ELECTRIC – LDT521V

PROFESSIONELL LCD MONITOR FRÅN MITSUBISHI ELECTRIC – LDT521V

Professionell 52-tummare
Mitsubishi Electric breddar nu sitt sortiment av professionella LCD monitorer med en full-HD skärm i storleken 52-tum. LDT521V har en naturlig upplösning på 1920x1080 pixlar och är utmärkt för information i receptioner, visning av digital reklam eller i konferensrum vid exempelvis videokonferenser. LDT521V kan monteras antingen för stående eller liggande bildformat.

En bild i flera skärmar
LDT521V kan monteras med upp till 25 enheter i jämna antal från 2x2 till 5x5 stycken, till en så kallad multiskärm. Valfritt antal skärmar monteras då kant i kant och visar en bild fördelad över alla skärmar. Vid multiskärm kompenseras bilden så att det som ligger ”bakom ramen” inte visas, vilket ger en naturlig återgivning av den totala bilden.

Seriekoppling
Skärmarna kan seriekopplas vilket gör det möjligt att styra alla skärmar samtidigt. Vill man kan de även styras var för sig genom ett unikt ID nummer. En speciell mjukvara kan installeras för utförande av självdiagnostik. Skärmen kan också kontrolleras via nätverk.

I en multiskärminstallation kan samtidigt igångsättande av samtliga skärmar orsaka problem med strömförsörjningen. LDT521V är därför försedda med en funktion för att seriekoppla uppstarten av respektive skärm med en viss fördröjning jämfört med skärmen före.

Visa två bilder samtidigt
En skärm kan visa material från två olika källor samtidigt PiP, PoP eller Side-by-side. PiP (picture-in-picture) visar en bild delvis över en annan medan PoP (picture-out-picture) visar en mindre bild på kanten av en större. Side-by-side visar två lika stora bilder bredvid varandra, vilket är användbart vid exempelvis videokonferens.

Lågreflekterande skärm
Skärmen är lågreflekterande för att reducera reflexer och gör bilden klarare. Ljusnivån på 450cd/m2 tillsammans med kontrasten på 1800:1 gör LDT521V lämplig för installation även i mer upplysta miljöer. Funktionen ”motion” förflyttar bilden vertikalt och horisontellt efter ett inställt tidsintervall, för att reducera risken för inbränning.

Justera färgtemperatur
Visningsvinkeln är 176 grader både horisontellt och vertikalt. Responstiden på 6 millisekunder ger en mjuk återgivning av rörlig bild utan störande ryck. Möjlighet att justera färgtemperatur från 3000K till 1000K gör LDT521V lämplig i exempelvis TV-studior där det är viktigt att t.ex. hudtoner återges på ett korrekt sätt.

Visa material med olika upplösning
LDT521V har naturlig full HD-upplösning men kan även visa material i VGA, SVGA, XGA, WXGA, SXGA, UXGA och WUXGA upplösning från PC. För videosignal kan skärmen visa material i NTCS, PAL, SECAM, 480p, 720p, 1080i och 1080p. Den breda variationen för insignaler gör att 52-tums LCD-skärmen från Mitsubishi Electric passar i de flesta applikationer.

Anslutningar
HDMI, DVI-D, BNC, RGB, komposit- och komponent video, RS232C, RJ-45

Storlek och vikt
Mått (BxHxD): 1254x742x149 mm
Vikt: ca 39 kg

LDT521V finns tillgänglig från januari månad, med ett rekommenderat pris på 42.900 exkl moms.

Med marknadens bredaste sortiment har vi på Mitsubishi Electric förbättrat världens inomhusklimat i över 100 år. Faktum är att vi inom luftkonditionering är ett av de ledande företagen i världen, med en försäljning på omkring 5 miljoner aggregat per år.