XD600U ÄR FÖRST UT I MITSUBISHI ELECTRICS NYA SERIE DATA/VIDEOPROJEKTORER FÖR KLAR OCH TYDLIG KOMMUNIKATION

Inget behov av mörkläggning
Mitsubishi Electric lanserar en ny serie data/video projektorer och först ut är xga-modellen. XD600U är en DLP-projektor med en ljudnivå på 29 dB i lågläge och en kontrast på 2000:1. Ljusstyrkan på 4500 ansi lumen gör XD600U lämplig att använda i upplysta miljöer.

Övervaka projektorn på distans
XD600U är försedd med RJ-45 så att du kan ansluta den till ett nätverk. Med Mitsubishi Electrics ProjectorView Global+ mjukvara kan du sedan övervaka alla projektorer som är kopplade till systemet. Mjukvaran ger dig till exempel möjlighet att stänga av eller sätta på respektive projektor, alternativt byta källa. Du kan också övervaka exempelvis lamptider på inkopplade projektorer. Om du vill kan du även låta systemet skicka e-post till dig när det är dags att till exempel byta en lampa.

Se film i 3-D
XD600U är 3-D Ready så att du kan visa material som är gjort för att visa i 3D. För att uppleva den tredimensionella bilden krävs att du har ett par speciella glasögon.

Gör din röst hörd via en trådlös mikrofon
XD600U är försedd med en Audio Mix funktion som ger möjlighet att koppla en extern trådlös mikrofon till projektorn. Projektorn fungerar som ljudmixer och gör att du kan justera ljudnivån från programljud respektive mikrofonljud separat.

Skicka textmeddelanden via nätverk
Den tidigare nämnda mjukvaran ProjectorView Global+ är försedd med en funktion kallad Visual PA som gör att du kan skicka textmeddelanden via nätverket till flera projektorer samtidigt. Det kan exempelvis vara användbart i skolsalar för att påminna eleverna om kommande aktiviteter, såsom friluftsdagar.

Lång brinntid och enkelt lampbyte
En lång livslängd på lampan gör projektorn till en bättre investering på sikt. Lampan i XD600U har en livslängd på upp till 5000 timmar. En av de absolut längsta brinntiderna på marknaden. Lampan byter du från ovansidan. Det underlättar vid lampbyte eftersom du inte behöver montera ner projektorn för att komma åt.

Låg strömförbrukning
I stand-by läge drar XD600U mindre än 1 W. Den låga energiförbrukningen sparar omkostnader och bidrar dessutom till en bättre miljö.

Anslut ljud till din projektor
Projektorns egna högtalare är på 10W. XD600U erbjuder också möjlighet att ansluta till ett ljudsystem.

Automatisk Keystone
XD600U är försedd med automatisk justering av "Keystone" för att räta ut bilden så att den inte blir trattformad. Det gör installationen smidig och enkel.

Anpassad ljusstyrka
Mitsubishi Electrics XD600U är försedd med en funktion kallad Unishape lamp. Funktionen anpassar ljusstyrkan och intensiteten i färgerna efter det material som visas. Det underlättar för dig vid justering av bilden utifrån det material du visar.

Projicera direkt på väggen
Det är kanske inte alltid det finns en duk att projicera på. Det har Mitsubishi Electric tagit i beaktande och försett XD600U med en förinställd justering för väggfärg. Du kan ställa in väggfärg till beige, blå, grön, rosa alternativt black board eller whiteboard. XD600U ger då en mer korrekt färgåtergivning i bilder som du projicerar på en färgad vägg.

Ytterligare funktioner

• Lösenordsskydd - bevarar de valda inställningarna även om fler användare brukar projektorn
  • Filterlös design - du slipper tilltäppta filter
  • BrilliantColorTM - en färgförbättringsteknik som ger intensivare färger