Mitsubishi Motors stärker återförsäljarnätet i Sverige

Mitsubishi förstärker återförsäljarnätet i Sverige genom att inleda ett nytt samarbete med Holmgrens Bil, Sveriges största bilvaruhus. Genom samarbetet förstärker Mitsubishi närvaron i Småland där Holmgrens finns representerade på nio orter.

- Vi har både tagit marknadsandelar och ökat i volym i Sverige under 2009, bland annat genom flera nya bilmodeller. Nu förstärker vi också återförsäljarenätverket för att kunna öka ytterligare. Genom samarbetet Holmgrens Bil stärker vi vår representation i hela Småland. Trots att vi redan finns i Jönköping och Växjö bedömer vi att det finns volympotential för ytterligare en återförsäljare som säljer vårt varumärke på de orterna, säger Thomas Holm, vd för Mitsubishi Motors i Sverige.

- Mitsubishi tillverkar bilar som karaktäriseras av japansk kvalitet till relativt låga priser, som Colt, Lancer, Outlander och pickupen L200. Vi tycker att Mitsubishi är ett intressant bilmärke och ser nu fram emot att få starta upp både service och försäljning, säger Benny Holmgren, vd för Holmgrens Bil.

Mitsubishis bilar kommer att säljas på alla nio orter där Holmgrens Bil finns representerade; Jönköping, Nässjö, Vetlanda, Vimmerby, Västervik, Värnamo, Gislaved, Ljungby samt Växjö.

Bilarna börjar säljas via Holmgrens Bil vid årsskiftet 2009/2010.

Fakta om Mitsubishi
Mitsubishi Motors säljs i Sverige via SC Auto Sweden AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. SC Auto Sweden AB har cirka 30 anställda och ett nätverk av 50 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.

Thomas Holm, vd, Mitsubishi Motors Sverige, 070-348 16 10
Benny Holmgren, vd, Holmgrens Bil AB, 070-431 73 02