Mitsubishi ökar i Uppland

Två nya handlare i Uppsala län börjar sälja Mitsubishi. Redan i början av juni startar Helins Bilcentrum i Bålsta och helgen efter startar Biva i Uppsala. Därmed ökar Mitsubishi till totalt fyra återförsäljare i länet.

– Vi har en trogen kundkrets av både företag och privatpersoner som är positivt inställda till Mitsubishi som varumärke. Tack vare ett bra modellprogram med flera bilar för aktiva familjer tror vi att många av dem kommer att byta över till Mitsubishi, säger Anders Berglund, platschef på Biva i Uppsala.

Först ut av de två handlarna är Helins Bilcentrum i Bålsta. På fredag den 8 juni slår de upp portarna för köpsugna Mitsubishi-spekulanter. Premiärhelgen firas med specialpriser.

– Mitsubishis person- och transportbilar tillsammans med deras elbilar och kommande hybrider ger våra bilköpare större möjligheter att välja en bilmodell som passar dem. Förutom att det finns en gammal Mitsubishi-tradition att stå på i våra trakter blir vi en stark partner i Bålsta, Enköping och Upplands-Bro, säger Claes Åström, vd för Helins Bilcentrum i Bålsta.

En vecka senare, lördagen den 16 juni, är det dags för Biva i Uppsala att få sina kunder att upptäcka Mitsubishis bilar. Även där firas det med erbjudanden på alla modeller.

– Uppsala är en så pass stor stad att det behövs två återförsäljare representerade där. Vår erfarenhet visar att orter med flera återförsäljare lyfter varumärket samtidigt som det gynnar både återförsäljarna och kunderna. Nu kommer det att finnas fyra återförsäljare i länet vilket behövs för att täcka efterfrågan, säger Martin Åhrbom, chef för återförsäljarutveckling på Mitsubishi Motors Sverige.

Fakta om Helins Bilcentrum
Helins Bilcentrum AB etablerades i Bålsta 1981 och erbjuder kunderna en fullserviceanläggning med nya och begagnade person- och transportbilar samt service och reparationer.

Fakta om Biva
Biva AB säljer nya och begagnade bilar på fullserviceanläggningar på 5 orter i landet. På Biva i Uppsala är det 35 anställda.

Sveriges längsta bilgaranti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Det är Sveriges längsta garanti vid köp av en ny bil och ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar. (Gäller inte Lancer Evolution.)

Fakta om Mitsubishi
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 79 återförsäljare och 110 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på: www.mitsubishimotors.se

Claes Åström, vd, Helins Bilcentrum i Bålsta, 0171-46 80 90 eller claes@helinsbil.se
Anders Berglund, platschef för Biva i Uppsala, 018-67 87 00 eller anders.berglund@biva.se