Outlander Plug-in hybrid ger sig ut i terrängen

Som enda plug-in hybrid deltog Mitsubishi Outlander PHEV i det stora asiatiska terrängrallyt Asia Cross Country Rally (FIA). Det är en Dakarrally-liknande tävling som går mellan Pattaya i Thailand och Pakse i Laos.  Trots att bilen i det närmaste var en standardbil utan större modifieringar tog den sig i mål utan problem och hamnade på en sjuttonde plats. Under tävlingen kör bilarna 2 000 kilometer i extrem terräng på sex dagar.

Stort intresse
Outlander PHEV har rönt ett stort förhandsintresse i Sverige tack vare en bensinförbrukning på bara 0,19 liter per mil, konstant fyrhjulsdrift och att den kan köras på enbart el i fem mil samt att det samtidigt är en fullstor familjebil. Tack vare låga utsläpp på bara 44 gram koldioxid per kilometer klassas den i Sverige som en supermiljöbil och är därmed berättigad till den så kallade supermiljöbilspremien.

Modeller och priser
Standardutförande, 419 900 kronor

Komfortpaketet med navigation, 439 900 kronor.

Businesspaketetmed navigation, 459 900 kronor.

Businesspaketet med navigation och säkerhetspaket, 475 900 kronor.

Ovanstående priser har inte reducerats med supermiljöbilspremien (på 40 000 kronor).
Förmånsvärdet vid 50 procents marginalskatt blir från ca 950 kronor/månad.

Åtta års garanti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Den långa garantin ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde.Garantin följer bilen i  åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 72 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig,
Mitsubishi Motors Sverige 070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se

MMC Bilar Sverige AB är generalagent för Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar i Sverige. Mitsubishi är Japans äldsta biltillverkare och firade 90 år 2007. Huvudkontoret med 31 anställda, finns i Sollentuna utanför Stockholm. Cirka 70 återförsäljare och närmare 100 auktoriserade verkstäder finns runt om i landet.