Outlander Plug-in hybrid har tilldelats "Technology of the year 2014"

Mitsubishi Outlander Plug-in hybrid har tilldelats utmärkelsen “RJC Technology of the Year 2014" av Automotive Researchers and Journalists Conference i Japan (RJC).

Plug-in hybrid systemet i Outlander blev mycket hyllat av organisationen, för sin höga miljöprestanda, mjuka acceleration, liksom den låga ljudnivån i bilen.

Med temat körglädje mot en hållbar framtid för alla, har Mitsubishi Motors Corporation drivit fram biltillverkning som syftar till att bidra till miljöansvar, körglädje samt säkerhet. Detta sammanfattas i företagets tagline Drive@earth.

Mitsubishi Outlander Plug-in hybrid är världens första elektriskt fyrhjulsdrivna crossover i plug-in hybridutförande. Den visades för första gången som en konceptbil 2009 i Tokyo och nu under november får de första kunderna i Sverige sina bilar levererade. Med ett utsläpp på endast 44g CO2/km klassas bilen som en supermiljöbil. Över 10.000 bilar har förhandsbeställts i Europa.

Åtta års garanti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Den långa garantin ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar (förutom Lancer Evolution).

Fakta om Mitsubishi Motors Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 75 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

För mer information, kontakta gärna: Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige 070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se

MMC Bilar Sverige AB är generalagent för Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar i Sverige. Mitsubishi är Japans äldsta biltillverkare och firade 90 år 2007. Huvudkontoret med 31 anställda, finns i Sollentuna utanför Stockholm. Cirka 70 återförsäljare och närmare 100 auktoriserade verkstäder finns runt om i landet.