Sportig och sofistikerad - Outlander PHEV Concept-S

Exakt två år efter att Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid premiärvisades på Paris Motor Show är det nu dags att visa en ny designstudie, Outlander Plug-In Hybrid Concept-S.

Konceptbilen Outlander Plug-In Hybrid Concept-S utgår från försäljningssuccén Outlander Plug-In Hybrid. Ny design både interiört och exteriört kombineras med den unika köregenskap som Outlander Plug-In Hybrid besitter med fyrhjulsdrift och plug-in hybrid teknik. Modellen premiärvisas i oktober på Paris Motor Show.

Åtta års garanti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Den långa garantin ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 33 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se och på www.mitsubishibloggen.se.

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige
070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se

MMC Bilar Sverige AB är generalagent för Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar i Sverige. Mitsubishi är Japans äldsta biltillverkare och firade 90 år 2007. Huvudkontoret med 33 anställda, finns i Sollentuna utanför Stockholm. Cirka 73 återförsäljare och närmare 100 auktoriserade verkstäder finns runt om i landet.