Tre Europapremiärer visas i Genéve

Med en tydlig betoning på design, körglädje och miljöansvar visar Mitsubishi Motors upp tre nya konceptbilar på mässan i Genéve nästa vecka.

De tre nya konceptbilarna visades för första gången i höstas på Tokyo Motor Show. I samband med att Mitsubishi Motors nu firar 40 år i Europa gör bilarna Europapremiär på Geneva Motor Show som öppnar portarna den 4 mars.

Mitsubishi Concept GC-PHEV är nästa generations fullstora SUV med Plug-In Hybrid teknik. Motorn är en 3.0 liters V6 med konstant fyrhjulsdrift. Förutom de unika köregenskaper som en SUV har, är den även utrustad med den senaste och effektivaste miljöprestandan.

Mitsubishi Concept XR-PHEV som är en lättvikts-kompaktcrossover har en framhjulsdriven 1.1 liters motor med Plug-In Hybrid teknik.

Mitsubishi Concept AR är nästa generations MPV som kombinerar det stora och generösa utrymmet med hybrid teknik. Bilen är utrustad med en 1.1 liters motor och den senaste bränslesnåla tekniken.

Outlander Plug-In Hybrid – starten på kommande 40 år
Samtidigt som Mitsubishi firar 40 år i Europa firar man även en succé med den nya modellen Outlander Plug-In Hybrid. Modellen som började säljas i Europa i höstas har redan nått en försäljningssiffra över 15.000 sålda bilar i Europa varav över 1100 i Sverige.

Mitsubishi Motors presskonferens äger rum 4 mars  kl 11.15 i Mitsubishi Motors monter 2130.

Åtta års garanti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Den långa garantin ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.

Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.
Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

För mer information, kontakta gärna: Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige 070-580 6806 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se

Anders Erngren, produktchef Mitsubishi Motors Sverige, 070-265 8642 eller anders.erngren@mitsubishimotors.se

MMC Bilar Sverige AB är generalagent för Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar i Sverige. Mitsubishi är Japans äldsta biltillverkare och firade 90 år 2007. Huvudkontoret med 31 anställda, finns i Sollentuna utanför Stockholm. Cirka 73 återförsäljare och närmare 100 auktoriserade verkstäder finns runt om i landet.