Världspremiär för Mitsubishis nya kompakta och eldrivna koncept-SUV på Tokyo Motor Show

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) kommer att presentera en helt ny kompakt elhybriddriven koncept-SUV vid den 46:e motormässan i Tokyo. Motormässan är öppen för allmänheten under perioden 24 oktober till 4 november.

Den nya kompakta eldrivna koncept-suven förkroppsligar Mitsubishi Motors globala varumärkesslogan ”Drive Your Ambition”1 och för samman företagets expertis när det gäller tekniska lösningar för eldrift och inom 4WD.

Under mottot ”en eldriven SUV som levererar en unik körupplevelse och trygghet under alla körförhållanden”, så kommer MMC att presentera nya värden som förenar begreppen SUV, PHEV och 4WD. Elhybridbilen kommer att ha såväl en nerbantad och lättare Plug-In Hybrid (PHEV) drivlina som ett elektriskt 4WD-system.

Mitsubishi Motors vill leverera en ny typ av körupplevelse genom den nya eldrivna suven. En säker och trygg bil som ger en harmonisk körupplevelse hos föraren oavsett om det handlar om vardagskörning i stadsmiljö eller längre äventyr på tuffare vägar.

Läs mer om Mitsubishis utställningsbilar på Motormässan i Tokyo 2019 via följande länk:

Mitsubishi nyheter Tokyo Motor Show 2019

1 ”Drive Your Ambition” är Mitsubishis globala varumärkesslogan som kombinerar personlig drivkraft med framåtanda och som är ett uttryck för den ständigt pågående dialogen mellan Mitsubishi och kunderna.

• konceptbil
  • plug-in hybrid
  • elbil

Om Mitsubishi Motors

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Upplands Väsby utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har ett nätverk av 73 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige.

Mer information finns på www.mitsubishimotors.se