An inclusive labour market 2023 – årets viktigaste event för mångfald och inkludering

Den 23 mars 2023 bjuder Mitt Liv in till ett symposium där ledare får inspiration, aktuell kunskap och en konkret färdplan för att uppnå större mångfald och inkludering i verksamheten. VD:arna för kända företag som Securitas, Kicks, Mannheimer Swartling, Hemköp, HSB och Dustin står på scenen och delar sina bästa tips för att nå verkliga resultat.

Mångfald och inkludering (M&I) är framgångsfaktorer för organisationers affärsvärde, innovationskraft och förmåga att attrahera de bästa talangerna – men också avgörande för en lyckad integration och ett jämlikt och konkurrenskraftigt Sverige.

Enligt Sofia Appelgren, mångfaldsstrateg och grundare av Mitt Liv, ställs allt högre krav på företagen från styrelser, investerare och nya generationer av arbetskraft.

”Mångfald och inkludering har de senaste åren förflyttats från en avgränsad CSR-fråga, via HR-avdelningen till en angelägenhet för ledning och vd. Det blir alltmer affärskritiskt att åstadkomma något konkret och inte bara snacka. Samtidigt upplever vi en stor okunskap om hur man gör för att åstadkomma förändringen. Där behöver vi stötta varandra.”

An inclusive labour market 2023 är en halvdag som innehåller dagsaktuell forskning, nya perspektiv och handfasta verktyg för att skapa verklig förändring och värde i organisationer.

Exempelvis presenterar vd:arna för sex kända svenska bolag ett handlingsprogram som hjälper företag att göra M&I till verklighet och bidra till ökad konkurrenskraft. Gruppen har deltagit i Mitt Livs vd-program under det gånga året och består av Carl Dahlén (vd Securitas Sverige), Elisabeth Beskow (vd DNB Sverige), Freddy Sobin (vd Kicks), Jan Dernestam (vd Mannheimer Swartling), Joakim Skarborg (vd Novax) och Sofia Götmar-Blomstedt (vd PWC Sverige).

Dessutom presenterar föregående års vd-grupp de utmaningar och lärdomar de stött på när de skridit till handling och implementerat sitt handlingsprogram i respektive företag. Laurence Romani, Professor i management vid Stockholm School of Economics deltar med den senaste forskningen om inkluderande organisationer och deras stora möjlighet att bidra till inkluderande samhällen.

”Vi vill presentera aktuell forskning för att kunna göra rätt saker för att nå framsteg på riktigt. Är man dessutom intresserad av hur vd:arna för ett antal svenska storföretag har tagit sig an den här frågan så är symposiet ett gyllene tillfälle. De kommer för att inspirera fler att göra mer, börja där man själv befinner sig och sedan inleda resan mot ett mer framgångsrikt företag”, säger Sofia Appelgren.

Symposiet är kostnadsfritt och hålls på engelska. Välkommen att delta som press i evenemanget som livestreamas men även genomförs på plats i Volvohallen i Göteborg.

När: Torsdag den 23 mars, kl. 9.00-12.00

Anmäl dig som press till:
Sofia Appelgren, grundare Mitt Liv
Mail: sofia.appelgren@mittliv.com