Mitt Liv i spännande debatt om mångfaldsfrågan

Mitt Liv i spännande debatt om mångfaldsfrågan

Sofia Appelgren, Mitt Livs VD & Grundare medverkade den 18 september på advokatbyrån Vinges mångfaldsseminarium 'Arbetsliv på olika villkor' i en spännande paneldebatt där mångfaldsarbete i svenskt näringliv diskuterades.

Justitieminister Beatrics Ask inledde seminariet med en presentation och frågestund om hur regering och riksdag arbetar med mångfaldsfrågor och fick även svara på frågor om lagstiftning, integration, och kvotering bland annat.

Etnolog Linda Sturesson presenterade Vinges 10 åriga mångfaldsprojekt och kunde på det stora hela konstatera att projektet anses som framgångsrikt.

Övriga talare och panelister som medverkade; Anne Ramberg, Advokatsamfundets generalsekreterare, Dilsa Demirbag-Sten, debattör och verksamhetsansvarig Berättarministeriet, Masood Kamali, Professor i socialt arbete med fokus på integrationsfrågor, Mittuniversitetet och Paul Lappalainen, senior expert, Diskrimmineringsombudsmannen.

My Life is a social enterprise working to increase diversity and inclusion in the Swedish labor market. Through mentoring, training and broadening of contacts, we want to open doors for young people of foreign origin.