Pressmeddelande -

Suusify anställer Desiré Kjellberg för att ta ett helhetsgrepp kring lönsamheten med hotellägarna

Den första oktober tillträdde Desiré Kjellberg som Member Director för nystartade Suusify. Med data som grund kommer hon att använda sin långa branscherfarenhet för att arbeta nära hotellägarna med syftet att öka hotellens lönsamhet. För Desiré Kjellberg är det rätt tid att kliva på framtidens hotellallians.
– Branschen förändras och med mindre affärsresande blir det viktigare än någonsin att ha stenkoll på sina möjligheter, tänka långsiktigt och nytt för att locka gäster, säger Desiré Kjellberg, Member Director på Suusify.

Efter drygt 25 år i branschen har Desiré Kjellberg varit med om de flesta utmaningar som en hotellägare kan tänkas möta. Under de senare åren har hon varit chef för hotell inom flera av Sveriges största hotellkedjor och utvecklat ett av Stockholms populäraste design- och innerstadshotell från grunden. Nu vill hon använda sin kompetens för att etablera Suusify som en självklar samarbetspartner för svenska hotell med tillväxtambitioner.
– Mina olika roller genom åren har gjort att jag sett hotellverksamheten ur väldigt många perspektiv, och det är en stor fördel i mitt uppdrag som Member Director. Genom att jobba sig upp genom branschen under väldigt många år får man en förståelse för helheten som är väldigt värdefull, säger Desiré Kjellberg.

Personlig värme ska komplettera hårddata
Suusify har växt fram ur MiWell som grundades av Johan Öhman 2013. MiWell fokuserade på att hjälpa hotell med revenue management och distribution genom kombination av personlig touch, kunskap och dataanalyser. Med Suusify är ambitionen att ta ett helhetsgrepp för att utveckla hela verksamheten; medlemmarna kan få hjälp med allt från hållbarhetsfrågor till lönsamhetsanalyser och digital marknadsföring.
– Vi vill hjälpa våra kunder att nå sin fulla potential och då är ett holistiskt och cirkulärt tillvägagångssätt det bästa. Johan är visionären och entreprenören som jag kompletterar som förmedlare och strateg. Min långa branscherfarenhet gör att jag kan kommunicera med hotellägarna på ett sätt som de är vana vid, säger Desiré Kjellberg.

Ingen vanlig hotellallians
En avgörande skillnad mellan Suusifys erbjudande och traditionella hotellallianser är bindningstiden och möjligheter till anpassning. Inspirerade av dagens mest kända framgångsrika tech- och servicebolagen vill Suusify att kunder ska stanna av egen vilja; om ett hotell av någon anledning vill avbryta samarbetet så kan det göras omgående.
– Vårt erbjudande är helt på hotellens egna villkor – vi tror att det är rätt väg att gå. Hela idéen med Suusify är att vi utgår från hotellen behov och önskemål. Vi är trygga med vårt erbjudande och kan därför göra på det här sättet, avslutar Desiré Kjellberg.

• Semester

• #suusify
  • #hotell
  • #travel
  • #hotel
  • #business
  • #cirkulärt
  • #lönsamhet
  • #allians
  • #transparens
  • #partners
  • #självständing
  • #oberoende
  • #personliga

Vår vision är att skapa en kostnadseffektiv helhetslösning som förenklar hotellens vardag och ger dem mer tid att fokusera på det de är bäst på - och med det höja värdet för såväl gästen som personal och ägare.

Motorn i Sussify kommer från MiWell vars uppgift varit att hjälpa hotellen med främst Revenue Management.

Sussify ämnar att bli den nya helhetslösningen som hjälper hotellen att identifiera sina möjligheter och att optimera dessa för att öka hela värdet för det enskilda hotellet.

Suusify består av ett nätverk av människor med lång och gedigen erfarenhet inom hotellvärlden, med expertis inom alla områden.

Johan Öhman

Presskontakt VD och grundare 073-501 27 21 LinkedIn