Mjälloms Tunnbröd förstärker organisationen

Mjälloms Tunnbröd förstärker organisationen.
Detta genom att anställa både en marknads- och kvalitetschef samt en plats- och produktionschef.
– Vi gör det här för att ytterligare öka vår konkurrenskraft och fortsätta vår förändrings- och förnyelseprocess som inleddes i fjol, säger Torbjörn Ullsten, VD och ägare till Mjälloms Tunnbröd.

Under 2010 bytte Mjälloms Tunnbröd distributionskanal till Pågen Färskbröd AB, för att nå ut till ännu fler butiker och uppnå ökad försäljning. – Nu vill vi genom en organisationsförändring åstadkomma förbättringar och effektiviseringar, säger Torbjörn Ullsten.

Ethel Ullsten, Torbjörns hustru, har sedan tidigare varit engagerad i familjeföretaget på olika sätt, bland annat som ansvarig för kvalitets- och miljöfrågor och som delaktig i marknadsföringen. Hon blir nu marknads- och kvalitetschef.

Örjan Näslund, med över 20 års erfarenhet av bageribranschen och senast anställd på Hägges Finbageri, har tillträtt som plats- och produktionschef. Han har under delar av 2010 fungerat som projektanställd och tf produktionschef.

– Båda tillför oss mycket kompetens, säger Torbjörn Ullsten. Tack vare att ansvarsområdena fördelas och renodlas, frigörs tid för VD att kunna fokusera mer på försäljningsfrågor och strategiarbete utöver det övergripande ekonomiska ansvaret.

För ytterligare information: TORBJÖRN ULLSTEN, VD Mjälloms Tunnbröd, tel 0613-71 13 51, 070-660 60 30

• Livsmedelsindustrin

• tunnbröd
  • mjälloms

Grunden till Sveriges äldsta tunnbrödsbageri, Mjälloms Tunnbröd, lades i slutet av 1800-talet av Kristina Wiberg. 1923 etablerades det som företag av dottern Rut och drevs till en början tillsammans med maken Evert Ullsten i en liten bagarstuga i Mjällom, mitt i Höga Kusten. Idag drivs företaget av tredje generationen Ullsten och fortfarande med flera av orginalrecepten från 1800-talet som bas.

Torbjörn Ullsten

Presskontakt Verkställande Direktör