Mjödhamnens nya hemsida lanseras

Mjödhamnen lanserar sin nya hemsida och image som varit under utveckling ända sedan våren 2010. Runorna i den nya loggan är bokstäverna M och H från den yngre futharken, vilket står för Mjödhamnen, eller kanske för Mjöd och Honung? Det får man tolka som man vill.

Design av sidan och den nya loggan är gjord av Catarina Unnegård, på Unnegårds Mat & Design. Hon är också den som har gjort design till de etiketter som så småningom kommer att finnas på Mjödhamnens egenproducerade mjöd och mölskor, samt alla andra designrelaterade prylar som kläder, skyltar och annonser.

Själva hemsidan är utvecklad av Anne Pihl på företaget Online Impact. Ett företag som samordnar bygget av exklusiva hemsidor för små och medelstora företag.

De flesta foton på hemsidan är tagna av Maria Nillson, på Marias of Sweden.

Alla delar av hemsidan är inte helt färdiga, men det mesta fungerar som den ska, och prova gärna på den väldigt fiffiga produktdelen av sidan, där man själv kan komma fram till vilka mjöd som passar utefter t.ex. tillfälle och mat.