Såhär tjänar du pengar på nätet!

För att tjäna pengar på nätet idag börjar du lättast med ett affiliatenätverk. Det är enkelt att komma igång och hos dessa affilatenätverk finns det redan annonsörer som är redo att betala dig per avslut. Du kan inom loppet av 20 minuter vara igång och tjäna pengar på din webplats

Det är inte svårt att komma igång men det kräver en del tålamod och experimenterande för att du lyckas. Du behöver prova dig fram vilka annonser som funkar bäst, var de funkar och vilka produkter din publik gillar.

"Jag har som publicist av webbplatser arbetat med diverse affiliate-program och annonsnätverk i flera år. Detta är något de flesta kan komma igång och tjäna pengar med lätt, men att bli mästare på att få sin trafik att konvertera på de erbjudanden man lägger upp är en annan sak." Andreas Bard, internetentreprenör. Här beskriver han hur man tjänar pengar

Det är min erfarenhet att du inte bara kan agera "reklamplats" Du måste sälja produkten eller tjänsten. Visa, analysera, jämföra, redovisa, testa osv. Du måste tillföra konsumenten mycket för att de skall välja och för att du skall få förtroende. Det är precis som denna pressreleasen, du måste fånga besökaren, tillföra något och hänvisa till mer info eller köp

Mjukvara.se drivs av Christian Rudolf. Där han skriver om webapplikationer, programvaror och internet. Mjukvara.se försöker förklara, förenkla och avdramatisera för att vanliga människor skall få ut mer av nätet!

• tjäna pengar
  • affiliate