Certway utökar konsultgänget med Sofia Rosenkvist Wittsell, vår expert i byggbranschen.

Sofia har en gedigen byggbakgrund. Hon har arbetat i bygg- och anläggningsbranschen hela sitt yrkesverksamma liv och sedan 1999 hos NA Bygg, Hallsberg där hon varit KMA-ansvarig. Arbetet bestod bl a i uppbyggnaden av verksamhetssystemet, löpande projektanpassningar och förankring ute i projekten. Sofia drev även processen mot certifiering av kvalitet, miljö och arbetsmiljö enligt ISO 9001, 14001 och AFS 2001. Företaget fick sitt certifikat i november 2013.

Här är ett urval av Sofias kompetenser; kvalitetsrevision, certifierad kontrollansvarig enl. PBL, BAS P/BAS U, bygglagstiftning, entreprenadjuridik och partneringledning.

Sofia kommer att utgå från Hallsberg och vi får en väldigt bra resurs i och med att Sofia börjat, berättar Gunilla Mattsson, VD, Certway. - Med den här kompetensen kan vi effektivt hjälpa många fler företag inom byggsektorn och närliggande områden. Extra aktuellt nu när det kommer nya krav från 1 juli 2014 om kvalitetsarbetet för företag som levererar stålkonstruktioner till svenska byggarbetsplatser (ISO 3834/EN 1090), fortsätter Gunilla.

- Vi hälsar Sofia Rosenkvist Wittsell varmt välkommen i Certway-gänget!

Sofia når ni på telefon 070-559 22 39 och mejl sofia@certway.se

Certway vägleder företag i alla branscher till enkla och effektiva ledningssystem inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Intresserad? Kolla hemsidan www.certway.se

monika@marknadskommunikation.nu, www.marknadskommunikation.nu