​Enköpings Hyresbostäder – boende med kvalitet. På riktigt.

​Enköpings Hyresbostäder – boende med kvalitet. På riktigt.

”Boende med kvalitet” skriver Enköpings Hyresbostäder på sin hemsida och det kan de nu leva upp till i och med sin certifiering mot kvalitet och miljö enligt ISO 9001 och ISO 14001. Certifieringen är ett välförtjänt kvitto på att verksamheten uppfyller både myndighetskrav och övriga krav, att man arbetar med att ständigt blir bättre och man har satt tydliga mål inom kvalitet och miljö.

”Arbetet med ISO-certifiering innebar en ordentlig genomgång av alla företagets rutiner inom kvalitet och miljö. Nu har vi ett intranät som fungerar och som underlättar för alla anställda att ta del av de rutiner som gäller inom miljö och kvalitet”, berättar Certways konsult Åke Söderström som varit med att leda arbetet i mål.

”Vi har rensat mycket och tagit bort dubbla rutiner, bara detta arbete är en kvalitetssäkring i sig”, fortsätter Åke.

”Certifieringen har gett oss en stabil grund att stå på inför vår fortsatta utveckling” säger VD:n Jennie Sahlsten. ”Att arbeta med en tydlig målstyrning och uppföljning är viktigt. Då känner medarbetarna att de själva har möjlighet att påverka hur de arbetar för att nå målen, fortsätter Jennie. Just målstyrning är en viktig del i ISO-standarderna.

Hållbar samhällsutveckling med Enköpings Hyresbostäder
Enköpings kommun lägger stor vikt vid samarbete kring kvalitets- och miljöfrågor och därför känns det extra roligt att fått leda Enköpings Hyresbostäder i mål med certifieringen avslutar Åke Söderström, Certway. Nu har man verkligen möjlighet att utvecklas hållbart och effektivt.

Mer information hittar du på: www.ehb.se.

Kontaktuppgifter: Jennie Sahlsten, VD, 0171-62 58 20

Information om Certway finns på www.certway.se, eller ring Marie Jansson tel nr 08-449 87 49.

Fakta: AB Enköpings Hyresbostäder, helägt av Enköpings kommun, skall medverka aktivt i utvecklingen av Enköpings kommun genom nyproduktion, förädling av fastighetsbeståndet och utveckling av nya och befintliga bostadsområden. EHB arbetar med ständiga förbättringar och i nära samarbete med de boende. Företaget har ca 30 anställda och förvaltar 2500 lgh.

Det här är ett pressmeddelande som publicerats av Certway AB, 0763-69 43 50

monika@certway.se,  www.certway.se