Jaktia öppnar ny konceptbutik i Karlstad

Jaktia öppnar ny konceptbutik i Karlstad

Lagom till säsongen öppnar Jaktia ny konceptbutik i Karlstad och i mitten av augusti slås portarna upp för Jaktia Karlstad.  Detta blir den sjätte nya Jaktiabutiken i år och den första i Värmland, berättar Lars Martinsson, VD Jaktia AB. Den nya Jaktiabutiken får rejäla avdelningar för både jakt, fiske och outdoor.

- Vi har fått ett mycket bra läge i området Lamberget i Karlstad och vi är laddade för att kunna ta väl hand om Värmlands alla jägare, fiskare och kunder som gillar uteliv, fortsätter Lars. Nu tar vi också Jaktiakonceptet vidare och breddar sortimentet för att attrahera nya kundgrupper inom fritid, vildmark och outdoor.  Jaktia visar sedan några år tillbaka upp en starkt växande distribution genom nya butiker runt om i landet.

- Det känns bra att vi nu även är representerade i Värmland med sin starka tradition inom jakt och fiske. Vårt nära samarbete med de mest erkända varumärkena, vår långa erfarenhet, vår kunskap och service via butikerna är kärnan i vår verksamhet säger Lars. Förutom jakt, fiske och outdoor erbjuder den nya Jaktiabutiken i Karlstad även jägarexamenskurser, jaktresor och vapenreparationer. - Jaktias Jägarskola är relativt ny och nu kan alla våra 29 Jaktiabutiker erbjuda jägarexamenskurser som mynnar ut i en jaktlicens.

Lars berättar att vi kommer att få se mycket mer av Jaktia i framtiden, där första målet är att snabbt växa till 50 butiker i Sverige. I samband med expansion och tillväxt kommer resurser att ytterligare utveckla kedjans kunskapsfokus att sättas in.

- Vår ambition är att fortsätta en kraftig etableringen på orter där Jaktia idag inte är representerat. Vi välkomnar flera franchisetagare, avslutar Lars Martinsson.

Jaktia är Sveriges största jakt-, sportfiske- och outdoorkedja med ett 30-tal butiker över hela landet.

Läs mer på www.jaktia.se   För ytterligare information kontakta: Lars Martinsson, VD, Jaktia AB tel 031- 7851947, lars.martinsson@jaktia.se

Regioner